© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Αξιοσημείωτη ανάκαμψη από το 2020 έως σήμερα έχει γνωρίσει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και ιδίως ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Οι σταθερά υψηλοί ναύλοι, σε συνδυασμό με την ισχυρή δυναμική της ζήτησης και της προσφοράς, δημιούργησαν ένα ευνοϊκό περιβάλλον τόσο για τους καθιερωμένους όσο και για τους νέους παίκτες.
Οι μικρότεροι στόλοι αυξάνονται ραγδαία, σηματοδοτώντας την είσοδο νέων κεφαλαίων και επενδυτών που προσελκύονται από τους υψηλούς ναύλους και την ανατίμηση των περιουσιακών στοιχείων. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζει μια ισορροπημένη στρατηγική επέκτασης, καθώς οι βετεράνοι παίκτες διατηρούν και αναβαθμίζουν τους στόλους τους, ενώ οι νεοεισερχόμενοι φέρνουν νέο δυναμισμό στη ναυτιλία ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια.
«Η αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου ήταν ιδιαίτερα ζωηρή. Από τον Ιανουάριο του 2020 στο 65% των ημερών παρατηρήθηκαν τιμές ισοδύναμου χρονοναύλωσης (TCE) του Baltic Exchange που ξεπερνούν τα 15.000 δολάρια για τα capes και περίπου στο 45% των ημερών για την υπόλοιπη αγορά χύδην ξηρού φορτίου», επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers. «Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο αν ληφθεί υπόψη ότι τα λειτουργικά έξοδα (OPEX) γι’ αυτά τα πλοία κυμαίνονται συνήθως από 5.000 έως 9.500 δολάρια, ανάλογα με την ηλικία και το μέγεθος», συμπληρώνουν.
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς στον κλάδο των φορτηγών πλοίων. Μέσα στο φθινόπωρο έχουν αξιοσημείωτη δραστηριότητα.
Costamare
Η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωστή Κωνσταντακόπουλο, βρίσκεται σε ρότα συνεχούς ανανέωσης αλλά και ενίσχυσης του στόλου της. Πρόσφατα η εταιρεία προχώρησε στην αγορά τριών φορτηγών πλοίων και συγκεκριμένα των «Nord Magnes», ναυπηγήσεως 2011, που θα μετονομαστεί σε «Magnes», «Oldendorff» και «August Oldendorff», τα οποία θα μετονομαστούν σε «Alwine» και «August», αντίστοιχα. Αγορές που φέρεται να ξεπερνούν σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους τα 70 εκατ. δολάρια.
Ταυτόχρονα, η Costamare πούλησε μεγαλύτερης ηλικίας πλοία όπως ένα 12 ετών handysize, το «Discovery», μεταφορικής ικανότητας 37.019 τόνων που υπολογίζεται ότι θα αποφέρει κέρδη έσοδα ύψους 7,7 εκατ. δολαρίων μετά την αποπληρωμή του χρέους. Είχε προηγηθεί η πώληση ενός ζεύγους supramaxes, ναυπηγήσεως του 2009, με καθαρά έσοδα 14,8 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή του χρέους των δύο πλοίων.
Η εδρεύουσα στην Ελλάδα εταιρεία εισήλθε στον κλάδο του ξηρού χύδην φορτίου το 2021 με ένα μπαράζ εξαγορών και ακολούθησε το 2022 με την ίδρυση μιας εταιρείας ξηρού χύδην φορτίου, της Costamare Bulkers Inc., η οποία ναυλώνει σε bulkers που κυμαίνονται από kamsarmaxes έως newcastlemaxes.
«Εχουμε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα και βλέπουμε την ιδιοκτησία πλοίων και την πλατφόρμα εμπορίας ως άκρως συμπληρωματικές δραστηριότητες», δήλωσε ο COΟ Γρηγόρης Ζήκος για τις δραστηριότητες ξηρού χύδην φορτίου.
Alassia NewShips
Με συνέπεια εξελίσσεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νίκου Β. Χατζηιωάννου, η οποία πριν από λίγες ημέρες παρέλαβε το δεύτερο νεότευκτο πλοίο της μέσα στο 2024.
Πρόκειται για το Ultramax bulk carrier «Cymona Falcon», μεταφορικής ικανότητας 64.000 dwt και ναυπηγημένο στα ιαπωνικά ναυπηγεία Koyagi dockyard της Οσίμα, στην περιοχή Ναγκασάκι. Στην τελετή παραλαβής του πλοίου παρευρέθηκε ο CEO της εταιρείας Βασίλης Σακέλλης. Μέσα στο καλοκαίρι η εταιρεία παρέλαβε, επίσης, το νεότευκτο φορτηγό πλοίο, τύπου ultramax, «Cymona Eagle», κι αυτό μεταφορικής ικανότητας 64.000 dwt. Η Αlassia έχει παραγγείλει κι ένα handysize bulker στο Nakanishi Shipbuilding, μεταφορικής ικανότητας 40.000 dwt, με παράδοση μέσα στο 2026.
Star Bulk
Το νεότευκτο φορτηγό πλοίο M/V «Star Illusion», τύπου Kamsarmax μεταφορικής ικανότητας 82.000 dwt, παρέλαβε η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Star Bulk με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά. Το πλοίο είναι χρονοναυλωμένο για επτά χρόνια. Μέσα στο 2024 η εταιρεία θα παραλάβει ένα ακόμη φορτηγό πλοίο τύπου Ultramax, μεταφορικής ικανότητας 66.000 τόνων. Η Star Bulk ναυπηγεί άλλα τέσσερα kamsarmax. Το πρώτο θα παραληφθεί μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2025, δύο το β’ τρίμηνο του 2026 και το 4ο το γ’ τρίμηνο του 2026. H εταιρεία διαθέτει στόλο από 161 φορτηγά πλοία με μεταφορική ικανότητα που κυμαίνεται από 53.000 έως 210.000 dwt.
Globus Maritime
Συμφωνία για την απόκτηση δύο μεταχειρισμένων-second hand φορτηγών πλοίων τύπου Kamsarmax, αντί συνολικού τιμήματος 54 εκατ. δολαρίων, υπέγραψε η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά του NASDAQ Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη. Μετά την παραλαβή των δύο πλοίων ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από δέκα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, με συνολική μεταφορική ικανότητα περίπου 734.249 dwt.
Συγκεκριμένα, το ένα από τα πλοία είναι ναυπηγήσεως του 2016 με μεταφορική ικανότητα περίπου 81.119 dwt και έχει τιμή αγοράς 27,5 εκατ. δολάρια.
Το άλλο πλοίο είναι κατασκευής 2014 με μεταφορική ικανότητα περίπου 81.817 dwt και έχει τιμή αγοράς 26,5 εκατ. δολάρια. Το συνολικό ποσό των 17 εκατ. δολαρίων από το τίμημα αγοράς θα καταβληθεί κατά την παράδοσή του, συμπεριλαμβανομένης της προκαταβολής, και το υπόλοιπο θα καταβληθεί εφάπαξ χωρίς τόκους, το αργότερο, ένα έτος μετά την ημερομηνία του σχετικού μνημονίου συμφωνίας.
Πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό Ultramax M/V «Glbs Magic», που ναυπηγήθηκε στη Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd και έχει μεταφορική ικανότητα περίπου 64.000 dwt.
DryDel
Το νεότευκτο φορτηγό πλοίο M/V «Lolita», μεταφορικής ικανότητας 40.420 dwt, παρέλαβε η DryDel συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα, από τη Namura Shipbuilding Co. Ltd στο Iμάρι της Ιαπωνίας.
«Η παραλαβή του πλοίου σηματοδοτεί την ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού κεφαλαίου για την DryDel. Την ολοκλήρωση του ναυπηγικού προγράμματος. Αυτό σηματοδοτεί το 14ο πλοίο της DryDel στον ιδιόκτητο στόλο μας και την 4η παράδοση από το ναυπηγείο Namura μέσα σε μόλις πέντε μήνες», επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κώστας Δελαπόρτας και προσέθεσε: «Αυτό σηματοδοτεί την ολοκλήρωση ενός σημαντικού έργου, ενισχύοντας περαιτέρω τον στόλο μας και ενισχύοντας την αφοσίωσή μας στην αριστεία στις θαλάσσιες επιχειρήσεις».
Διαβάστε ακόμη
Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης όπως τον γνώρισαν – Η αθέατη πλευρά του επιχειρηματία-ηγέτη (pics + vid)
LVMH: Ανακατατάξεις στο βασίλειο της πολυτέλειας – Ο Μπερνάρ Αρνό αναβαθμίζει τον γιο του Αλεξάντερ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα