Οι εφοπλιστές με στόλους από φορτηγά πλοία εμφανίζονται καθησυχαστικοί για το μέλλον της ναυλαγοράς τους και υποβαθμίζουν το πρόβλημα που προκύπτει από την οικονομική επιβράδυνση της Κίνας και υποβάθμισαν τον αντίκτυπό της στη ζήτηση χύδην ξηρού φορτίου. Κάποιοι μάλιστα δεν είναι απλώς καθησυχαστικοί αλλά αισιόδοξοι.

Η εικόνα αυτή αποτυπώθηκε κατά τη διάρκεια του φόρουμ της Capital Link στη Σαγκάη.

Η θετική τους στάση παραμένει παρά την έντονη πτώση της αγοράς ναύλων κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, με αιχμή την πτώση των κερδών του capesize. Η θετική τους στάση υποστηρίζεται από την αναμενόμενη ισχυρή ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα από μεγάλα έργα τα επόμενα χρόνια.

Ο Σταύρος Γυφτάκης, οικονομικός διευθυντής στη Seanergy Maritime Holdings, που έχει στόλο από φορτηγά capesize υποστήριξε ότι ο κλάδος του ξηρού χύδην φορτίου ξεχωρίζει ως ο «πιο υποσχόμενος τομέας» για επενδύσεις, υποστηριζόμενος από τα σημάδια ισχυρής ζήτησης.

Το 2024, η Δυτική Αφρική σημείωσε αύξηση 17% στις εξαγωγές βωξίτη, ενώ η Βραζιλία σημείωσε αύξηση 6% στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.

Επιπλέον, πολλαπλά έργα ετοιμάζονται για επέκταση τα επόμενα χρόνια τόσο στη Δυτική Αφρική όσο και στη Βραζιλία, είπε, υπογραμμίζοντας το έργο Simandou στη Γουινέα.

Τον Ιούλιο, ο γίγαντας σιδηρομεταλλεύματος Rio Tinto ανακοίνωσε ότι το ορυχείο -που προβλέπεται να γίνει το μεγαλύτερο στον κόσμο μετά την έναρξη λειτουργίας του, με ετήσια εξαγωγική ικανότητα 120 εκατ. τόνων– έλαβε ρυθμιστική έγκριση τόσο από τη Γουινέα όσο και από την Κίνα, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την παραγωγή.

Αναφέρθηκε επίσης στο έργο ανάπτυξης της ερήμου Neom της Σαουδικής Αραβίας, το οποίο εκτιμάται ότι θα καταναλώσει το 20% της παγκόσμιας παραγωγής χάλυβα, με αναμενόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2045.

Ως η μεγαλύτερη προσπάθεια της Σαουδικής Αραβίας να διαφοροποιήσει την εξαρτώμενη από το πετρέλαιο οικονομία της, το Neom στοχεύει στη δημιουργία μιας τεράστιας, φουτουριστικής πόλης, που θα φιλοξενεί 1,5 εκατ. κατοίκους. Ωστόσο, το Bloomberg ανέφερε νωρίτερα φέτος ότι το έργο μειώνεται τόσο σε μέγεθος όσο και σε ρυθμό κατασκευής.

«Αναμένουμε λοιπόν ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται με πολύ καλούς ρυθμούς και, με βάση ένα περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών, αναμένουμε ότι τα πλοία μας θα κερδίζουν πολύ καλούς ναύλους τουλάχιστον για τα επόμενα πέντε χρόνια», δήλωσε ο Γυφτάκης.
Οι δείκτες ναύλων, ωστόσο, δίνουν μια πολύ διαφορετική εικόνα για το κλίμα της αγοράς – τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα

Ο δείκτης Baltic Dry Index σημείωσε πτώση για μια συνεχόμενη εβδομάδα, πέφτοντας στις 1.546 μονάδες τη Δευτέρα – σχεδόν 15% κάτω από το επίπεδο της 14ης Οκτωβρίου και περισσότερο από 36% από το υψηλό του στις 27 Σεπτεμβρίου. Τα Capesizes ηγήθηκαν της πτώσης των κερδών spot σε όλα τα τμήματα των πλοίων.

«Το θετικό συναίσθημα γύρω από τα κινεζικά μέτρα τόνωσης των τελευταίων εβδομάδων υποχώρησε μετά από περιορισμένες βελτιώσεις στα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς και την ανακοίνωση μη εμπνευσμένων κινεζικών οικονομικών στοιχείων», ανέφερε η Clarksons σε έκθεσή της την περασμένη Παρασκευή.

Η πρόσφατα ανακοινωθείσα οικονομική ανάπτυξη της Κίνας κατά 4,6% για το τρίτο τρίμηνο, αν και υψηλότερη από την αναμενόμενη, δείχνει ότι το Πεκίνο απομακρύνεται περαιτέρω από τον ετήσιο στόχο του για ανάπτυξη 5%, εκτός εάν εισαχθούν ακόμη μεγαλύτερα μέτρα τόνωσης της οικονομίας, επισημαίνουν οι οικονομολόγοι.

Διαβάστε ακόμη

Στουρνάρας: Η γαλάζια οικονομία απασχολεί το 11,4% του εργατικού μας δυναμικού

Bitcoin: «Φλερτάρει» με τα $80.000 ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα των αμερικανικών εκλογών (γράφημα)

ΓΣΕΕ: Πώς αμείβεται η αργία της 28ης Οκτωβρίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα