Η χρηματοδότηση της Ναυτιλίας στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση που θα κοστίσει τρισεκατομμύρια δολάρια, η λέξη κλειδί που είναι η «συνεργασία» μεταξύ των κρατών και η συνεχής ανάπτυξη της Κίνας είναι τα σημεία στα οποία εστίασε μιλώντας στην Ημέρα της Ελλάδας-Hellenic Day που πραγματοποιήθηκε στη Σαγκάη την περασμένη Δευτέρα ο Γιώργος Ξηραδάκης πρόεδρος Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας.
«Μετά την ταχεία ανάπτυξη και μεγέθυνση της Κίνας και την οικονομική κρίση του 2008, οι κινεζικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, μπήκαν στο κενό που άφησαν πολλές ευρωπαϊκές τράπεζες που αποσύρθηκαν από τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας» ανέφερε και συνέχισε:
«Η BOCCOM Leasing και η CEXIM, καταλαμβάνουν την πρώτη και τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των ιδρυμάτων χρηματοδότησης πλοίων, ενώ η China Merchants Financial Leasing, η China Development Bank Financial Leasing, η Cosco Leasing κατατάσσονται επίσης στα 10 κορυφαία ιδρύματα χρηματοδότησης πλοίων. Με βάση την 20ετή εμπειρία μου στην κινεζική ναυτιλιακή χρηματοδότηση, είναι αλήθεια ότι ο δανεισμός έχει υποστεί μαζική μεταμόρφωση και γίνεται γρήγορα εξωστρεφής και πιο εξελιγμένος. Οι όροι και οι προϋποθέσεις των κινεζικών τραπεζικών πιστωτικών ιδρυμάτων δεν διαφέρουν πολύ σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς δυτικούς χρηματοδότες.»
Στη συνέχεια ο πρόεδρος αναφέρθηκε στον ρόλο της χρηματοδότησης προς την πράσινη μετάβαση:
«Όλοι γνωρίζουμε ότι η μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας από μια βιομηχανία που εξαρτάται από τον άνθρακα σε μια βιομηχανία που λειτουργεί χωρίς εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) είναι ένα εγχείρημα που θα απαιτήσει τεράστια κεφάλαια. Δεδομένου ότι χωρίς τη συνεργασία των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων η μετάβαση αυτή δεν είναι δυνατή, η συνεχής και μάλιστα αυξανόμενη παρουσία όλων τους στη ναυτιλιακή αγορά είναι απαραίτητη» και συνέχισε:
«Οι κινεζικές τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στηρίζουν την ελληνική ναυτιλία, ενώ πολλοί Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν τα πλοία τους στην Κίνα, έχοντας παραγγείλει περίπου 1.300 πλοία με συσσωρευμένη αξία παραγγελίας 60 δισ. δολάρια – ή περίπου ½ τρισ. δολάρια – από κινεζικά ναυπηγεία. Σήμερα, το βιβλίο παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών στα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύει το 54% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών».
Τόνισε δε ότι «η συνέχιση μιας αποτελεσματικής και διαφανούς διαδικασίας για τη χρηματοδότηση αυτών των παραγγελιών είναι υψίστης σημασίας τόσο για τις κινεζικές όσο και για τις ελληνικές ναυτιλιακές βιομηχανίες. Είναι αυτονόητο ότι τόσο τα μέλη του Συνδέσμου μας όσο και οι Κινέζοι χρηματοδότες κάθε είδους ενδιαφέρονται πραγματικά για τη διατήρηση ενός κατάλληλου περιβάλλοντος που υποστηρίζει τη ναυτιλιακή εφοδιαστική αλυσίδα. Με βάση αυτή τη φιλοσοφία, το Οικονομικό Δημοτικό Συμβούλιο της Σαγκάης Lujiazui προσκάλεσε τον Σύνδεσμό μας των Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας να ανοίξει το Γραφείο Αντιπροσωπείας του Συνδέσμου στην καρδιά της Σαγκάης, στο Lujiazui Financial District στο Pudong».
Όπως εξήγησε «αυτό το Γραφείο Αντιπροσωπείας είναι μια πραγματική αντανάκλαση ότι η ελληνική ναυτιλία είναι πρόθυμη να μοιραστεί το όραμα της Σαγκάης, να γίνει ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Στο πλαίσιο αυτής της αντίληψης πιστεύουμε ότι τα χρηματοδοτικά ιδρύματα που εδρεύουν στη Σαγκάη θα μπορούσαν να κάνουν τα σωστά βήματα για να ανοίξουν τα γραφεία τους στην καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας, στον Πειραιά της Ελλάδας.
Είμαι βέβαιος ότι η παρουσία εδώ του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλιακών Υποθέσεων & Νησιωτικής Πολιτικής της Ελλάδας Στέφανου Γκίκα, εκπροσώπων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και στελέχη της Ελληνικής Ναυτιλίας που ταξίδεψαν από την Ελλάδα στην Κίνα για τον εορτασμό της Ελληνικής Ημέρας, μαρτυρούν ότι θα ξεκινήσει μια νέα εποχή στο διεθνές ναυτιλιακό οικονομικό σύστημα. Φιλοδοξία του Συνδέσμου μας παραμένει ότι θα συμβάλλουμε στην τόνωση της συνεργασίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών, ναυπηγείων και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και από τα δύο διεθνή ναυτιλιακά κέντρα».
Κλείνοντας είπε: «Έλληνες και Κινέζοι συνεργάζονται με επιτυχία στη ναυτιλία. Τα κύρια χαρακτηριστικά της ελληνικής ναυτιλίας που είναι η εξωστρέφεια και η ανάγκη για συνεργασία με άλλα έθνη, ταιριάζουν με την εκπληκτική τεχνολογική ανάπτυξη της Κίνας. Τα δύο πιο επιτυχημένα ναυτιλιακά έθνη, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, συνεργάζονται στενά. Ίσως, λόγω του γεγονότος ότι και οι δύο χώρες αναγνωρίζουν ότι η συνεργασία τους προήλθε αρχικά από τη θάλασσα και το μέλλον τους βρίσκεται στη θάλασσα.
Διαβάστε ακόμη
«Αλγόριθμος» θα βγάζει αντικειμενικές αν έχουν καταπέσει με δικαστικές αποφάσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα