Γιγαντώνεται ο όμιλος Γκριμάλντι σε διεθνές επίπεδο ενώ αποτελεί πλέον έναν τους μεγαλύτερους ξένους επενδυτές στην Ελλάδα, έχοντας αποκτήσει τις Μινωικές Γραμμές και τα  λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Ο όμιλος μελετά να βάλει παραγγελία για 9 ro-pax συνολικού κόστους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων εκ των οποίων τα δύο τουλάχιστον θα δρομολογηθούν για Πειραιά- Ηράκλειο.

Στην Αθήνα πραγματοποιείται σήμερα Παρασκευή 11 Οκτωβρίου το XXVI EUROMED CONVENTION του ομίλου με τη συμμετοχή 700 συνέδρων από περίπου 60 χώρες όπως Αυστραλία, Κίνα, Νέα Ζηλανδία, Σαουδική Αραβία, Νότια Κορέα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κα, καλύπτοντας, για πρώτη φορά και τις πέντε ηπείρους «καθιστώντας αυτή τη διοργάνωση τη μεγαλύτερη από πλευράς συμμετοχών» όπως είπε ο Πωλ Κυπριανού εκπρόσωπος του ομίλου στις εξωτερικές υποθέσεις.

Σχετικά με τον Όμιλο ο επικεφαλής του Εμάνουελ Γκριμάλντι σχολίασε από το βήμα του συνεδρίου «τα οικονομικά αποτελέσματα μιλούν από  μόνα τους: «Ο στόλος μας έχει αυξηθεί και αριθμεί πλέον 140 πλοία  και ο αριθμός των λιμένων προσέγγισης έχει αυξηθεί σε 150, με την υποστήριξη 90 πρακτορείων.

Πέρυσι, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 5 δισ. ευρώ, ενώ το συνολικό ενεργητικό ανήλθε σε 9 δισ. ευρώ. Το 2023 ήταν μια χρονιά ρεκόρ και, ενώ το 2024 δεν θα φτάσει αυτό το επίπεδο, θα είναι ωστόσο μια καλή χρονιά παρά το αυξημένο κόστος του χρήματος, τον πληθωρισμό, τις γεωπολιτικές εντάσεις, την εμπόλεμη κατάσταση, τον φόρο EU-ETS και τους νέους κανόνες για τα καύσιμα. Τα καλά αποτελέσματα έφεραν τα καθαρά ίδια κεφάλαια πάνω από τα 6 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην ιστορία μας.

Η χρηματοοικονομική μόχλευση που χρησιμοποιείται σήμερα είναι από τις χαμηλότερες που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ και τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλός, περίπου στο 70%. Ωστόσο, οι πολύ ενθαρρυντικές επιδόσεις των τελευταίων δύο ετών που μόλις περιγράψαμε, δεν είναι λόγος για να επαναπαυθούμε στις δάφνες μας.»

Σύμφωνα με τον Εμάνουελ Γκριμάλντι τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει συνεχής και αλματώδης ανάπτυξη:

-Μέσα σε δύο χρόνια, έχουμε παραλάβει 7 νέα πλοία και έχουμε 21 ακόμη υπό κατασκευή. Μιλάμε για 5 σειρές πλοίων που παραγγέλθηκαν σε 5 διαφορετικά ναυπηγεία, με συνολική επένδυση περίπου 3 δισ. δολάρια ΗΠΑ.

-Το ποσό θα να αυξηθεί κατά άλλο 1 δισ. δολάρια περίπου, εάν και όταν δώσουμε περαιτέρω παραγγελία για 9 ακόμη πλοία ropax.

-Όλες οι νέες παραγγελίες μελετώνται διεξοδικά, ώστε να είναι κατάλληλες για τη μελλοντική τους ανάπτυξη.

-Τα πλοία αυτά διαθέτουν μεγάλη καρίνα για την εκμετάλλευση οικονομιών κλίμακας, υβριδική πρόωση ή συστήματα καθαρισμού καυσαερίων, δεκάδες ρευστοδυναμικές συσκευές, αυτοματοποιημένο ταξίδι

συστήματα βελτιστοποίησης του ταξιδιού, καθώς και μεγάλα πακέτα μπαταριών και ηλιακών πάνελ.

-Η μέση ηλικία του στόλου του ομίλου Grimaldi είναι ήδη κατά 40% μικρότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου roro, και η παράδοση των νεότευκτων θα τη μειώσει ακόμη περισσότερο.

-12 πλοία θα αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία στη Short Sea και 6 πλοία στην DeepSea.

-Λαμβάνοντας υπόψη τις προγραμματισμένες επενδύσεις, η συνολική επιφάνεια των ηλιακών μας πάνελ που είναι εγκατεστημένοι στη στεριά και στο πλοίο θα είναι ισοδύναμη σε μέγεθος με 12 γήπεδα ποδοσφαίρου.

Λιμάνια

«Με τον ίδιο στόχο της διαφοροποίησης και της εξισορρόπησης, τα τελευταία δύο χρόνια ο όμιλος προώθησε την επέκτασή του στον ευρύτερο τομέα της εφοδιαστικής και επένδυσε σε τερματικούς σταθμούς και πρακτορεία» επεσήμανε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι. «Ο Όμιλος Grimaldi απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου στην Ελλάδα. Η ιδιοκτησία των δύο λιμένων θα  διαρκέσει 40 χρόνια και στη συνέχεια τα λιμάνια θα επιστραφούν στο Ελληνικό Δημόσιο. -Έχουμε επίσης αποκτήσει τον τερματικό σταθμό Νταρσένα Toscana στο Λιβόρνο και τον τερματικό σταθμό πολλαπλών χρήσεων του Άμστερνταμ στις Κάτω Χώρες.

Ο Όμιλος έχει επίσης ενισχύσει τους υφιστάμενους λιμένες όσον αφορά στα τετραγωνικά μέτρα, τους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων χωρητικότητα, ηλιακούς συλλέκτες και ενεργειακή απόδοση, υπογράφοντας δεσμεύσεις για επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στους λιμένες Ravenna, Gioia Tauro, Sagunto, Barcelona και Antwerp τερματικούς σταθμούς.

Ο όμιλος συνέχισε την παράδοσή του να χρηματοδοτεί εσωτερικούς οργανισμούς που εκπροσωπούν τα συμφέροντα σε ακμάζοντα λιμάνια. Από το 2022 έχουμε χρηματοδοτήσει τρεις νέους οργανισμούς σε Μπρίντιζι, Άμστερνταμ και Σαγκάη και αποκτήσαμε τον έλεγχο του πρακτορείου Niels Winter στο Δανία. Ο όμιλος Grimaldi λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του στόλου μας και των χερσαίων επενδύσεών μας, επεκτείνει συνεχώς το δίκτυο δρομολογίων του» σημείωσε.

Η Μήλος

Όπως ανέφερε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι όσον αφορά στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, «ο καταιγισμός νεότευκτων πλοίων είχε θετική επίδραση στην ανάπτυξη των υπηρεσιών μας:

  • Η εσωτερική ιταλική αγορά επωφελήθηκε από την ενίσχυση των συνδέσεων με τη Σαρδηνία  και η αναβάθμιση πολλών υπηρεσιών βορρά-νότου
  • Το ίδιο ισχύει και για την ελληνική αγορά, όπου η ένταξη της Μήλου στην εναλλαγή των δρομολογίων συνέδεσε το νησί τόσο με την Κρήτη όσο και με την ηπειρωτική χώρα.
  • Από την Ιταλία προς την Ελλάδα, η διαδρομή Βενετία-Μπάρι-Πάτρα ενισχύθηκε, όπως και  το δρομολόγιο Μπρίντιζι-Ηγουμενίτσα, που συνδέει τις δύο χώρες σε 9 ώρες κάθε μέρα, ημέρα και νύχτα: μια πραγματική γέφυρα.
  • Από την Ιταλία προς την Ισπανία, ενισχύσαμε τις βόρειες υπηρεσίες με την ανάπτυξη 4 τεράστιων ECO πλοίων
  • Η πιο πρόσφατη είδηση  είναι η εισαγωγή μιας ειδικής υπηρεσίας από το Ambarli (Κωνσταντινούπολη) προς την Τεργέστη, με δύο εβδομαδιαίες αναχωρήσεις από κάθε λιμάνι. Αυτή η θαλάσσια σύνδεση θα αυξήσει τον ανταγωνισμό και το επίπεδο υπηρεσιών στη γραμμή αυτή, ενώ παράλληλα θα αμβλύνει την πίεση της κίνησης στη βαλκανική διαδρομή.

Ο Γκριμάλντι ολοκλήρωσε  την ομιλία  του λέγοντας: «Επειδή αισθανόμαστε μια αίσθηση ευθύνης και ευγνωμοσύνης προς όλους αυτούς τους ανθρώπους, σε το 2007 η οικογένειά μας ίδρυσε το ΙΔΡΥΜΑ GRIMALDI, όπου επενδύουμε μέρος των χρημάτων μας κερδών μας για τη χρηματοδότηση φιλανθρωπικών έργων. Από τότε, οι δωρεές έχουν ξεπεράσει τα 52 εκατ. ευρώ. Έχουμε χρηματοδοτήσει περίπου 400 κοινωνικά έργα και σκοπεύουμε να υποστηρίξουμε πολλά περισσότερα.»

Διαβάστε ακόμη

Πως ο Σκλαβενίτης «έφτιαξε» τη Νο1 Φέτα σε πωλήσεις στην Ελλάδα (γραφήματα)

Cybercab: O Μασκ παρουσίασε το νέο ρομποταξί της Tesla με κόστος κάτω των $30.000 (pics) 

H Amazon είναι πια η «βασίλισσα» των μετρητών στον κλάδο των Big Tech (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα