Έντονη δραστηριότητα στις ναυπηγήσεις πλοίων δείχνουν για μία ακόμη χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές. Μέσα στο 2024 έχουν βάλει συνολικά έως τώρα 225 παραγγελίες.
Από αυτές 122 αφορούν δεξαμενόπλοια, 40 φορτηγά πλοία, 25 LOG και οκτώ πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Αναλυτικά σύμφωνα με την έρευνα της Xxlusiv Shiobrokers:
Μεταφορέας χύδην φορτίου
– η χωρητικότητα (Day) ανέρχεται στο 10,2%, του συνολικού βιβλίου παραγγελιών ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 8,2%.
– Το 34% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (8 x VLOC, 32 x Newcastlemax, 9 x Capesize, 30 x P-Panamax, 116 x Kamsarmax, 3 x Panamax, 171 x Ultramax, 2 x Supramax , 69 x Handysize, 9 x Small Bulkers).
– Το 13,5% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.
– Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει 40 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (2 x Capesize, 19 x Kamsarmax, 14 x Ultramax και 5 x Handysize)
Δεξαμενόπλοια
– DWT βρίσκεται στο 13,7%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 6,6%.
– Το 51% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (59 x VlCC, 45 x Suezmax, 88 Aframax/LR2, 36 x Panamax/LR1, 156x MR2, 33 x MR1, 145 x Small Tankers (>= 10.000 DWT)).
– Το 13% των δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.
– Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει 122 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (9 x VlCC, 26 x Suezmax, 19 Aframax/LR2, 22 x Panamax/LR1, 26 x MR2, 13x MR1, 7 x Small Tankers).
Κοντέινερ
– TEU βρίσκεται στο 25,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 25,7%.
– Το 43% του βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (94 x ULCV, 60 x VlCV, 56 Neo-Panamax, 11 x Panamax, 21 x Handy, 44 xFeeder).
– Το 45% των εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.
– Οι Έλληνες έχουν κάνει μέχρι στιγμής 30 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους (20 x Neo-Panamax, 4 x Panamax, 2 x Handy, 4 x Feeder).
LNG
– Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται σε 51,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 51,6%.
– Το 25% του βιβλίου παραγγελιών LNG έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (2 x LNG 0-15k cbm, 6 x LNG 16k-100k cbm, 53 x LNG 141k-200k cbm, 24 x 201k+ cbm)
– Το 58% του LNG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.
– Οι Έλληνες έχουν κάνει 8 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (8 x LNG 141k-200k cbm).
Υγραέριο
– Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται σε 39,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 25,5%.
– Το 47% του βιβλίου παραγγελιών υγραερίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (75 x VLGC, 6 x LGC, 34 x MGC, 10 x Handy LPG, 15 x Small LPG).
– Το 17% του LPG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.
– Οι Έλληνες έχουν κάνει 25 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (11 x VLGC, 9 x MGC, 2 x Handy LPG, 3 x Small LPG).
Διαβάστε ακόμη
Μητσοτάκης: Είμαι περήφανος που παραδίδω το Μετρό Θεσσαλονίκης (vid+ pics) (upd)
Κάτω από το 10% η ανεργία – Σε χαμηλά επίπεδα η απασχόληση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα