Την Ομάδα Εργασίας του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) υποδέχτηκε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) με θέμα την απανθρακοποίηση του κλάδου, ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που αναμένεται να εγκρίνει έναν παγκόσμιο μηχανισμό προσδιορισμού τιμής εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.
Η συζήτηση στην Ακτή Μιαούλη αναμένεται να καθορίσει σημαντικά τις επόμενες κινήσεις για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ κρατών και ναυτιλιακών φορέων.
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα, μαζί με περισσότερα από 50 κράτη που εκπροσωπούν περίπου τα 2/3 της παγκόσμιας χωρητικότητας, έχει ήδη καταθέσει κοινή πρόταση που μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της επιδιωκόμενης οικουμενικής συμφωνίας στις προσεχείς κρίσιμες διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ.
Θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας για την πράσινη μετάβαση
Η ελληνική ναυτιλία, ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα, υποστηρίζει τη θέσπιση ρεαλιστικών και βιώσιμων μέτρων για τη μείωση των εκπομπών, εστιάζοντας στα εξής:
• Ανάπτυξη νέων καυσίμων: Προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης για εναλλακτικά, βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα, όπως η αμμωνία, το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα.
• Εξασφάλιση δίκαιων όρων: Διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού (level playing field) για τη μετάβαση, ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα οι πλοιοκτήτες μικρότερης κλίμακας.
• Υποστήριξη τεχνολογικών λύσεων: Υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που ενισχύουν την ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων, όπως συστήματα ανακύκλωσης ενέργειας και υβριδικά συστήματα πρόωσης.
Θέσεις της διεθνούς ναυτιλίας ανά κατηγορία
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αναγνωρίζει την ανάγκη για συνεργασία και κοινή δράση, υιοθετώντας τις εξής κατευθύνσεις:
1. Οικονομικά μέτρα: Υποστήριξη της επιβολής ενός παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης του άνθρακα που θα παρέχει κίνητρα για την απανθρακοποίηση, με τα έσοδα να επενδύονται στην ανάπτυξη «πράσινων» τεχνολογιών και καυσίμων.
2. Τεχνολογική καινοτομία: Δέσμευση για την επιτάχυνση της ανάπτυξης και δοκιμής νέων τεχνολογιών, όπως οι συσκευές δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
3. Υποδομές ανεφοδιασμού: Ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών στα λιμάνια για τον ανεφοδιασμό πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα.
4. Εκπαίδευση και κατάρτιση: Ενίσχυση της εκπαίδευσης των ναυτικών και της ναυτιλιακής κοινότητας για την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και πρακτικών.
Διαβάστε ακόμη
LNG: Το 2026 αναμένεται σημαντική ανάκαμψη της ναυλαγοράς
Δημοσκόπηση BRC: Απαισιόδοξοι οι Βρετανοί για την οικονομία – Οι μισοί αναμένουν επιδείνωση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα