Με την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας να βρίσκεται υπό αυξανόμενη προσοχή, η χρήση των βιοκαυσίμων αυξάνεται. Οι στόχοι αποανθρακοποίησης έχουν τεθεί από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας (IMO), και οι κανονισμοί για τα αέρια θερμοκηπίου (GHG) προσθέτουν κόστος στη χρήση των συμβατικών ορυκτών καυσίμων, ενθαρρύνοντας τους πλοιοκτήτες να εξερευνήσουν διαφορετικούς τρόπους για τη μείωση των εκπομπών.
Βασισμένο σε προηγούμενες έρευνες, η νέα έκθεση του νορβηγικού νηογνώμονα DNV ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις στον παγκόσμιο εφοδιασμό βιοκαυσίμων και τη χρήση τους στη ναυτιλία, παρέχοντας ταυτόχρονα μια τεχνική επισκόπηση των βέλτιστων πρακτικών για τη χρήση των βιοκαυσίμων FAME και HVO στα πλοία.
Το 2023, η παγκόσμια παραγωγή υγρών βιοκαυσίμων (κυρίως αιθανόλη, FAME και HVO) και βιοαερίων έφτασε περίπου τους 111 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe) και 41 Mtoe αντίστοιχα. Από αυτό, εκτιμούμε ότι περίπου το 15% (υγρά βιοκαύσιμα) και το 65% (βιοαέρια) της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής βασίζεται σε προηγμένες πρώτες ύλες (δηλαδή πρώτες ύλες που δεν προορίζονται για τρόφιμα ή ζωοτροφές).
Μία πολύ μικρή μερίδα της συνολικής παραγωγής υγρών βιοκαυσίμων καταναλώνεται από τα πλοία: περίπου 0,7 Mtoe το 2023, που αντιστοιχεί σε περίπου 0,6% της παγκόσμιας προσφοράς. Η συντριπτική πλειοψηφία (περίπου 98,9%) καταναλώνεται από τις οδικές μεταφορές, ενώ η αεροπορία αντιστοιχεί περίπου στο 0,5%.
Ωστόσο, στο μέλλον, αναμένεται ότι η επιπλέον ζήτηση για βιοκαύσιμα θα ενεργοποιηθεί από κανονισμούς για τα αέρια θερμοκηπίου, όπως το FuelEU Maritime και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα του IMO για τα αέρια θερμοκηπίου. Από την άλλη πλευρά, περιορισμοί στην προσφορά, όπως η έλλειψη βιώσιμων πρώτων υλών, ο ανταγωνισμός με άλλους τομείς και οι λογιστικές προκλήσεις, θα επηρεάσουν αρνητικά το μέγεθος της ναυτιλιακής αγοράς βιοκαυσίμων.
Υπάρχει μια ποικιλία βιοκαυσίμων, καθένα με διαφορετικό δυναμικό για εφαρμογές στη ναυτιλία. Σήμερα, τα προϊόντα FAME και HVO (γνωστά και ως βιοντίζελ και ανανεώσιμο ντίζελ, αντίστοιχα) είναι τα πιο καθιερωμένα για χρήση στη ναυτιλία, καθένα με ξεχωριστά χαρακτηριστικά και ιδιότητες.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμός: Το αρχοντικό της Εκάλης και το θρίλερ με το σφυρί (pics)
Metlen: Με Γάλλιο, βωξίτη και αλουμίνα κυρίαρχος προμηθευτής σε όλη την Ευρώπη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα