Τελικά η διοίκηση της Volkswagen και το συνδικάτo IG Metall κατάφεραν να φτάσουν σε μία συμφωνία πριν τις ημέρες των Χριστουγέννων. Το Spiegel Online γράφει: «Σε συμφωνία κατέληξε ο μεγαλύτερος γύρος διαπραγματεύσεων στην ιστορία του ομίλου. Η Volkswagen και το συνδικάτο IG Metall ενέκριναν ένα πακέτο εξοικονόμησης δισεκατομμυρίων με οδυνηρές περικοπές». Παρότι πρόκειται να καταργηθούν σταδιακά 35.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2030, ο αρθρογράφος επισημαίνει ότι «η IG Metall παρουσίασε το τέλος των διαπραγματεύσεων ως επιτυχία. Με τη συμφωνία αποτρέπονται το κλείσιμο εργοστασίων και οι απολύσεις, ανακοίνωσε το συνδικάτο. Επιπλέον επανέρχεται η εγγύηση για διατήρηση των θέσεων εργασίας’ και παρατείνεται ως το 2030. Σε αντάλλαγμα οι εργαζόμενοι δεν λαμβάνουν μισθολογικές αυξήσεις, ενώ περικόπτονται τα μπόνους».
Η Tageszeitung (taz) παρατηρεί ότι το συνδικάτο «απέτρεψε τα χειρότερα. Με τις προειδοποιητικές απεργίες του, υπερασπίστηκε με επιτυχία τις ‘κόκκινες γραμμές’ του. Τώρα υπάρχει μία εγγύηση για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030. Ωστόσο, το αντίτιμο είναι σημαντικό: ακόμη και αν δεν γίνουν απολύσεις μέχρι τότε, ο συνολικός αριθμός των θέσεων εργασίας θα μειωθεί κατά 35.000 (μέσω συνταξιοδοτήσεων και άλλων κινήσεων)». Κατά τα άλλα, η εφημερίδα του Βερολίνου εκτιμά ότι «ο όμιλος δεν βρέθηκε σε δύσκολη θέση λόγω υψηλού μισθολογικού κόστους, αλλά επειδή δεν κατάφερε να συμβαδίσει με την τεχνολογική εξέλιξη και έμεινε πίσω από τον κινεζικό ανταγωνισμό».
Διαβάστε περισσότερα στη DW