ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Wayfair: Κόβει 730 θέσεις εργασίας και εγκαταλείπει τη Γερμανία έπειτα από 15 χρόνια

Η αναδιάρθρωση αναμένεται να κοστίσει μεταξύ 102 και 111 εκατομμυρίων δολαρίων - Που αποδίδει η Wayfair την αποτυχία της έπειτα από 15 χρόνια παρουσίας να εξασφαλίσει ισχυρά μεγέθη στη Γερμανία - Πώς το «φαινόμενο φωτοστέφανου» εξηγεί τη στροφή της στα φυσικά καταστήματα

Η μεγάλη αμερικανική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου για είδη σπιτιού, Wayfair, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αποχωρήσει από τη γερμανική αγορά και να περικόψει έως και 730 θέσεις εργασίας, ή περίπου το 3% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, με στόχο να επικεντρωθεί σε νέα κανάλια ανάπτυξης, όπως το λιανικό εμπόριο σε φυσικά καταστήματα.

Περίπου οι μισοί από τους εργαζομένους που επηρεάζονται θα έχουν την επιλογή να παραμείνουν στη Wayfair εάν συμφωνήσουν να μετεγκατασταθούν στο Λονδίνο, τη Βοστώνη ή άλλες τοποθεσίες όπου η εταιρεία έχει παρουσία, δήλωσε η επικεφαλής οικονομικών Kate Gulliver σε συνέντευξή της στο CNBC.

Σε ένα σημείωμα του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Niraj Shah προς τους υπαλλήλους, που επικαλείται το CNBC, αναφέρεται ότι θα χρειαζόταν πολύς χρόνος και χρήμα για να επεκτείνει τη δραστηριότητά της η Wayfair στη Γερμανία και τα δολάρια της εταιρείας θα χρησιμοποιηθούν καλύτερα για άλλες πρωτοβουλίες ανάπτυξης.

«Η κλιμάκωση του μεριδίου αγοράς μας και η βελτίωση των οικονομικών της μονάδας μας στη γερμανική αγορά έχει αποδειχθεί προκλητική λόγω παραγόντων όπως οι αδύναμες μακροοικονομικές συνθήκες για την κατηγορία μας στη Γερμανία, η χαμηλότερη ωριμότητα της προσφοράς μας, η τρέχουσα αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας μας και η περιορισμένη μας κλίμακα», έγραψε ο Shah.

«Στην πρόσφατη αξιολόγησή μας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η επίτευξη ανάπτυξης με κορυφαία θέση στην αγορά στη Γερμανία παρέμεινε μια μακρά και δαπανηρή προσπάθεια και μια προσπάθεια που υστερεί ολοένα και περισσότερο σε σχέση με την πιθανή απόδοση που βλέπουμε σε άλλους τομείς. Για να διασφαλίσουμε ότι ευθυγραμμίζουμε τους πόρους μας με πρωτοβουλίες που μπορούν να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, λάβαμε τη δύσκολη αλλά απαραίτητη απόφαση να ανακατανείμουμε τις προσπάθειες σε περιοχές με ισχυρές μακροπρόθεσμες δυνατότητες όπου οι τρέχουσες προσπάθειές μας παρουσιάζουν μεγάλη πρόοδο», έγραψε.

Η μετοχή της Wayfair υποχώρησε περίπου 1% στις προκαταρκτικές συναλλαγές την Παρασκευή.

Η Γερμανία, όπου η Wayfair λειτουργεί εδώ και 15 χρόνια, αποτελεί ένα «χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό» των εσόδων, των πελατών και των παραγγελιών της Wayfair, είπε η Gulliver. Η αναδιάρθρωση αναμένεται να κοστίσει μεταξύ 102 και 111 εκατομμυρίων δολαρίων, που περιλαμβάνει 40 έως 44 εκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες που σχετίζονται με τους εργαζομένους, όπως έξοδα απόλυσης, παροχές, μετεγκατάσταση και μετάβαση και περίπου 62 έως 67 εκατομμύρια δολάρια σε μη μετρητά έξοδα που σχετίζονται με το κλείσιμο εγκαταστάσεων και άλλες δραστηριότητες εκκαθάρισης, αναφέρεται σε δελτίο της Wayfair.

Οι απολύσεις της Παρασκευής είναι οι τέταρτες που εφαρμόζει η Wayfair από το καλοκαίρι του 2022, αλλά αυτή η κίνηση αφορά λιγότερο την εξοικονόμηση κόστους και περισσότερο την ανακατανομή πόρων σε πρωτοβουλίες που αποφέρουν πραγματικά χρήματα στην εταιρεία, είπε ο Gulliver.

Η Wayfair αναμένει να επανεπενδύσει τυχόν αποταμιεύσεις από την αναδιάρθρωση κυρίως σε άλλες βασικές πρωτοβουλίες, όπως τα φυσικά της σχέδια λιανικής και τις υπόλοιπες διεθνείς αγορές της, ανέφερε σε μια κατάθεση τίτλων. Η καθοδήγηση της εταιρείας δεν αλλάζει, είπε ο Γκιούλιβερ.

«Δεν το κάνουμε αυτό γιατί λέμε ότι χρειαζόμαστε, ξέρετε, ένα παιχνίδι αποδοτικότητας κόστους, και επομένως έπρεπε να ψάξουμε για περισσότερο κόστος και προσδιορίσαμε τη Γερμανία», είπε ο Γκιούλιβερ. «Βλέπουμε καλύτερες πρωτοβουλίες απόδοσης επένδυσης στις οποίες έχουμε ήδη προχωρήσει και στις οποίες μπορούμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε. Επομένως, είναι μια επενδυτική προτεραιότητα και [προβλέπουμε] τομείς όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς κ.λπ. όπου βλέπουμε μια πραγματικά συναρπαστική ευκαιρία.”

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Wayfair άνοιξε το πρώτο της φυσικό κατάστημα τον Μάιο έξω από το Σικάγο. Έκτοτε παρατηρήθηκε αυτό που η Gulliver χαρακτήρισε ως «φαινόμενο φωτοστέφανου», δηλαδή αυξήθηκαν οι διαδικτυακές πωλήσεις σε πελάτες που κατοικούν κοντά στο κατάστημα. Σύμφωνα με την ίδια η εταιρεία σκοπεύει να ανοίξει «σε σύντομο χρονικό διάστημα» ακόμη ένα ή δύο καταστήματα στις ΗΠΑ και φιλοδοξεί  να επεκτείνει τη φυσική της παρουσία σε διεθνείς αγορές όπως ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Διαβάστε ακόμα 

Θεοδωρικάκος: Δεν θα γίνουν αποδεκτές υπέρογκες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τέλος ο δείκτης του ΙΟΒΕ, από 1/1/2026 νέος από την ΕΛΣΤΑΤ

Το selloff στα βρετανικά ομόλογα φέρνει στο χείλος του γκρεμού το σχέδιο της υπουργού Οικονομικών (γράφημα)

Από τη θάλασσα στο τραπέζι: Τα μικροπλαστικά σερβίρονται στο πιάτο μας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

string(0) ""