Sponsored Content

Όπως αρμόζει σε ένα συνέδριο κύρους, το Athens Innovation Forum 2024, πέρα από τις παρουσιάσεις των ομιλητών, ενθάρρυνε το διάλογο στον χρηματοπιστωτικό κλάδο, προσέγγισε θέματα που απασχολούν ευρύτερα και έδωσε μια εξαιρετική εικόνα των πληρωμών του μέλλοντος… που είναι ήδη εδώ. Στο προηγούμενο, πρώτο άρθρο μας, παρουσιάστηκαν γενικά οι επερχόμενες εξελίξεις στον τρόπο που διαχειριζόμαστε το χρήμα και ειδικά στη νέα ψηφιακή εποχή των πληρωμών, υπό τη θετική επίδραση της καινοτομίας και της τεχνολογίας -πάντοτε με τις απαιτούμενες δικλείδες ασφαλείας. Εδώ, θα εστιάσουμε σε δύο επιμέρους θεματικές που αξίζουν περαιτέρω ανάλυσης.

Το τραπεζικό πάνελ με τίτλο «Shaping the Future of Retail Banking: Digital Transformation & Strategic Innovation» («Διαμορφώνοντας το μέλλον της Λιανικής Τραπεζικής: Ψηφιακός Μετασχηματισμός & Στρατηγική Καινοτομία») έδωσε ειδήσεις, εμβάθυνε σε θέματα που απασχολούν το ευρύ κοινό και έθεσε σημαντικά ζητήματα επί τάπητος. Σε αυτό βρέθηκαν, ο Ιάκωβος Γιαννακλής, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Retail & Digital της Eurobank, ο Βασίλης Κουτεντάκης, Επικεφαλής Retail Banking στην Τράπεζα Πειραιώς, ο Στέφανος Ν. Μυτιληναίος, Chief Operating Officer στην Alpha Bank και ο Ερνέστος Παναγιώτου, Γενικός Διευθυντής και Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής Μετασχηματισμού, Στρατηγικής & Διεθνούς Δραστηριότητας στην Εθνική Τράπεζα.

Ιάκωβος Γιαννακλής, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Retail & Digital της Eurobank, Βασίλης Κουτεντάκης, Επικεφαλής Retail Banking στην Τράπεζα Πειραιώς, Στέφανος Ν. Μυτιληναίος, Chief Operating Officer στην Alpha Bank, Ερνέστος Παναγιώτου, Γενικός Διευθυντής και Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής Μετασχηματισμού, Στρατηγικής & Διεθνούς Δραστηριότητας στην Εθνική Τράπεζα, Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager στη Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.

Η συζήτησή τους κινήθηκε γύρω από τις προκλήσεις και τις εξελίξεις στον τραπεζικό τομέα στην Ελλάδα, με έμφαση στο κόστος των τραπεζικών υπηρεσιών και το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο γύρο από τις μικρο-συναλλαγές. Συζητήθηκε επίσης η ταχεία εξέλιξη του οικοσυστήματος πληρωμών με πρωτοβουλίες όπως είναι το ψηφιακό ευρώ και η άνοδος της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης στις τραπεζικές υπηρεσίες. Οι συμμετέχοντες ανέλυσαν τις ευκαιρίες συνεργασίας με fintechs, τις νέες ψηφιακές πλατφόρμες και τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για εξατομικευμένες τραπεζικές εμπειρίες. Σημειωτέον, ο κ. Κουτεντάκης αναφέρθηκε στην νέα ψηφιακή τράπεζα Snappi που δημιούργησε η Πειραιώς, σε συνεργασία με τη Natech, και η οποία έρχεται για να καλύψει τις χρηματοοικονομικές ανάγκες της Gen Z και των Millennials με προϊόντα που έχουν χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, προσιτό κόστος και χαρακτηρίζονται από ταχύτητα και ασφάλεια.


Το πάνελ συντόνισε επιτυχημένα ο Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager στη Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, ο οποίος στην αρχή του συνεδρίου κατά τον χαιρετισμό του, υπογράμμισε τη σημασία της καινοτομίας για την περαιτέρω εξέλιξη του οικοσυστήματος των πληρωμών και του τραπεζικού τομέα. Ξεκινώντας με μια αναδρομή στις έως τώρα σημαντικές εξελίξεις στο πεδίο των συναλλαγών, ο κ. Πολύδωρος επικεντρώθηκε στη συνέχεια στους στόχους για το 2025, μεταξύ των οποίων σημείωσε τη διείσδυση στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και την περαιτέρω αναβάθμιση της εμπειρίας χρήστη και της ασφάλειας στο περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το πολύ ενδιαφέρον συνέδριο, έκλεισε απολαυστικά με 3 ιστορίες αφιερωμένες στην καινοτομία του μέλλοντος, μέσα από 3 πολύ ενδιαφέροντα case study που τα επόμενα χρόνια θα δούμε να αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας.

Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager στη Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.

Πρώτοι ανέβηκαν στη σκηνή οι Arne Pache, Senior Vice President, Customer Solutions Center, Central Europe της Mastercard, Patrik Hanzlík, Rollout Key Account Manager, Škoda X και Uli Kiendl, CEO της ryd, οι οποίοι μίλησαν για τις τεχνολογικές λύσεις που προσφέρονται πλέον στις in-car πληρωμές.

Στο δεύτερο session, οι David Klemm, Vice President, Retail & Commerce, Central Europe της Mastercard και η Frederica Mouritz, Director, Business Development, Central Europe της Mastercard, μοιράστηκαν με το κοινό πληροφορίες για το επαναστατικό Mastercard Biometric Checkout Program. Πρόκειται για μια καινούρια υπηρεσία που έχει εισαγάγει ένα πρωτοποριακό τεχνολογικό πλαίσιο και έχει θέσει νέα πρότυπα στους τρόπους πληρωμής, επιτρέποντας στους κατόχους καρτών να χρησιμοποιούν βιομετρικές μεθόδους ταυτοποίησης, όπως το σκανάρισμα της παλάμης, του προσώπου ή της ίριδας του ματιού. Κάτι που απλοποιεί τη διαδικασία πληρωμής στα καταστήματα, καθώς οι καταναλωτές δεν χρειάζεται πλέον να χρησιμοποιούν φυσική κάρτα, μετρητά ή κινητή συσκευή για τις αγορές τους. Με το πρόγραμμα αυτό, εξασφαλίζεται η ασφαλής και ανεμπόδιστη εμπειρία πληρωμών, απλώς με τη χρήση βιομετρικών δεδομένων.

Στην τρίτη μελέτη παραδείγματος, ο Mark Perryman, Director, Business Development, UK&I Customer Solutions Center της Mastercard, αναφέρθηκε στην περιβαλλοντική κρίση που επηρεάζει όλους και τόνισε τη σημασία των άμεσων δράσεων. Εξήγησε πώς οι νέες ρυθμίσεις που εφαρμόζονται σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα θα επηρεάσουν τη ζωή των πολιτών, ενισχύοντας τις προσπάθειες για μείωση των απορριμμάτων συσκευασίας, ενώ παρουσίασε και μία καινοτόμα λύση, υποστηριζόμενη από το Mastercard Send, που ήδη βοηθά στη μείωση της σπατάλης συσκευασιών, συμβάλλοντας σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για το περιβάλλον και τον πλανήτη.

To Athens Innovation Forum 2024 δεν τελείωσε εκεί. Μετά τη λήξη του, αργά το μεσημέρι, πολλοί από τους παρευρισκόμενους επιδόθηκαν σε συζητήσεις για όλα αυτά που παρακολούθησαν να ξεδιπλώνονται μπροστά τους, ασφαλώς κάνοντας και το πατροπαράδοτο networking. Εύλογα, καθώς οι ευκαιρίες για να βρίσκονται όλοι μαζί τόσοι decision makers και top managers δεν είναι συχνές. Και ταυτόχρονα πήραν μαζί τους σκέψεις και ιδέες που θα γίνουν οι κινητήριες δυνάμεις της ανάπτυξης και του μετασχηματισμού.