Η Harland & Wolff, η 163 ετών εταιρεία που κατασκεύασε τον Τιτανικό, κήρυξε πτώχευση, αφού δεν κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για να συνεχίσει τις δραστηριότητές της.

Η ζημιογόνος βρετανική ναυπηγική εταιρεία, με ιστορία 163 ετών, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι πιθανότατα θα ξεκινήσει διαδικασίες προκειμένου να υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης τις επόμενες ημέρες. Η διαχείριση παρέχει έναν τρόπο για τις εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο να αναδιαρθρώνονται όταν δεν μπορούν να πληρώσουν τα χρέη τους, σε αντίθεση με την άμεση εκκαθάριση ή ρευστοποίηση.

Σε ανακοίνωσή της, η Harland & Wolff ανέφερε ότι το αίτημά της για μια «διευκόλυνση» 200 εκατομμυρίων λιρών (264 εκατομμυρίων δολαρίων) από το UK Export Finance, ένα κυβερνητικό ταμείο, απορρίφθηκε, αφήνοντάς την «σε δύσκολη οικονομική θέση», σύμφωνα με το CNN.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το προσωπικό της είχε ήδη ενημερωθεί για περικοπές θέσεων εργασίας σε «μη βασικές δραστηριότητες» και στην εταιρεία συμμετοχών.

Οι «βασικές δραστηριότητες» του ομίλου – συμπεριλαμβανομένου του ναυπηγείου του Μπέλφαστ που κατασκεύασε τον Τιτανικό και τώρα συμβάλλει στην κατασκευή τριών πολεμικών πλοίων για τη βρετανική κυβέρνηση – δεν θα επηρεαστούν από τη διαδικασία της διοίκησης και θα συνεχίσουν να συναλλάσσονται κανονικά, πρόσθεσε.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι διερευνά την πώληση αυτών των δραστηριοτήτων, ενώ συνεχίζει να αναζητά νέα χρηματοδότηση. «Ο όμιλος αντιμετωπίζει μια πολύ δύσκολη περίοδο, δεδομένης της επιβάρυνσης από σημαντικές διαχρονικές ζημιές και της αποτυχίας του να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση», δήλωσε ο προσωρινός εκτελεστικός διευθυντής Russell Downs. «Δυστυχώς, χρειάστηκε να ληφθούν εξαιρετικά δύσκολες αποφάσεις για τη διατήρηση του μέλλοντος των τεσσάρων ναυπηγείων μας», πρόσθεσε, αναφερόμενος στα ναυπηγεία της εταιρείας. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Harland & Wolff προετοιμάζεται για πτώχευση. Το 2019, η βρετανική κυβέρνηση όρισε διαχειριστή για την αναδιάρθρωση της εταιρείας, αλλά μήνες αργότερα της δόθηκε σανίδα σωτηρίας όταν η βρετανική εταιρεία ενέργειας InfraStrata συμφώνησε να την εξαγοράσει.

Πέρυσι, η Harland & Wolff, η οποία ολοκλήρωσε την κατασκευή του Τιτανικού το 1912, παρέδωσε το πρώτο ολοκληρωμένο πλοίο της από τις ιστορικές της εγκαταστάσεις στο Μπέλφαστ έπειτα από δύο δεκαετίες.

Η εταιρεία έχει επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην επισκευή πλοίων και στις εργασίες για την ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες περιλαμβάνουν, μετά την πώλησή της στην InfraStrata, το έργο αποθήκευσης φυσικού αερίου Islandmagee στη Βόρεια Ιρλανδία.

Η δραστηριότητα στο έργο Islandmagee θα συνεχιστεί επίσης κανονικά, δήλωσε η Harland & Wolff.

Σε δήλωσή του τη Δευτέρα, ο Matt Roberts, μέλος του βρετανικού εργατικού συνδικάτου GMB, δήλωσε ότι η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να ενεργήσει «για να διασφαλίσει ότι δεν θα επιτραπεί σε καμία ιδιωτική εταιρεία να επιλέξει» ποια από τα ναυπηγεία ή τις συμβάσεις της Harland & Wolff θα διατηρήσει.

«Το να αφήσουμε αυτά τα ζωτικής σημασίας ναυπηγεία – και το κρίσιμο συμβόλαιο (πολεμικών πλοίων) με όλες τις υποσχέσεις του για τη ναυπηγική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου – στο έλεος της αγοράς δεν είναι αρκετό», πρόσθεσε.

Εκπρόσωπος της κυβέρνησης υπογράμμισε τις διαβεβαιώσεις της εταιρείας ότι οι δραστηριότητα όποιες διαδικασίες διαχείρισης δεν θα επηρεάσουν τα ναυπηγεία της, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης των συμβάσεων για το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Διαβάστε ακόμη

Κρατικός προϋπολογισμός: Πλεόνασμα 1,48 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024

Γερμανικός Τύπος: Οι συνοριακοί έλεγχοι δεν λύνουν το μεταναστευτικό

Δημοσκόπηση Alco: Στο 23,7% η ΝΔ – Προβάδισμα Ανδρουλάκη στο ΠΑΣΟΚ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ