Η συζήτηση για το μέλλον της Λαχαναγοράς του Ρέντη δεν είναι καινούργια. Ωστόσο, έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς το Υπερταμείο, στον έλεγχο του οποίου έχει περάσει πλέον ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας-και συνεπώς και η Λαχαναγορά του Ρέντη- έχει αποφασίσει ότι η λειτουργία της Λαχαναγοράς, με τη σημερινή της μορφή, δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Μετεγκατάσταση ή ανάπλαση;
Η Λαχαναγορά, που άνοιξε τις πύλες της το 1955, καλύπτει μία έκταση 260 στρεμμάτων και φιλοξενεί περίπου 250 επιχειρήσεις. Ο εκσυγχρονισμός της θεωρείται επιβεβλημένος, καθώς οι συνθήκες και οι ανάγκες εμπορίας τροφίμων, ποσοτικά και ποιοτικά, έχουν αλλάξει δραματικά τα τελευταία 70 χρόνια.
«Θεωρώ καθήκον μας να προστατεύουμε την υγεία και την ασφάλεια των τροφίμων που είναι ένα μείζον ζήτημα, ώστε τα τρόφιμα να συντηρούνται σε ιδανικές συνθήκες και να διασφαλίζουμε στον καταναλωτή ένα εμπόριο σε σύγχρονες βάσεις» σημειώνει στο newmoney ο Απόστολος Αποστολάκος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).
«Άρα, ο εκσυγχρονισμός θα σας έλεγα ότι είναι επιβεβλημένος. Ο χώρος όπου θα γίνει ο εκσυγχρονισμός- αν θα γίνει στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις ή αν θα γίνει σε νέες εγκαταστάσεις-, είναι προϊόν μιας οικονομοτεχνικής μελέτης που θα δείξει τι είναι εφικτό, με ποιο κόστος και σε πόσο χρόνο.»
Παράλληλα, θεωρείται απαραίτητο να βρεθεί «χώρος» για περισσότερες επιχειρήσεις ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, γεγονός που τελικά θα ωφελήσει και τον καταναλωτή.
«Ο ορισμός της “πιάτσας”/ “αγοράς” είναι να δημιουργείται ανταγωνισμός, ώστε ο πελάτης να μπορεί να συγκρίνει και να επιλέξει ποιότητα, προέλευση, τιμή, ποσότητα.Ο ανταγωνισμός είναι καθαρός μέσα σε οργανωμένα κέντρα εμπορίου, όπως αυτά που λειτουργούν σε όλο τον κόσμο. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι το κομμάτι των υποδομών. Χρειαζόμαστε περισσότερα ψυγεία, χρειαζόμαστε διαφορετικούς χώρους για στάθμευση, χρειαζόμαστε μεγαλύτερες δυνατότητες πρόσβασης, καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα τις μέρες και τις ώρες αιχμής είναι μεγάλο» καταλήγει ο Α. Αποστολάκος.
ΣΕΚΛΑ: «Η αγορά βρίσκεται στην ιδανικότερη θέση»
Την ανάγκη εκσυγχρονισμού παραδέχεται και ο Σύνδεσμος Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών (ΣΕΚΛΑ), ο οποίος -ωστόσο- απορρίπτει την ιδέα μετακίνησης της Λαχαναγοράς σε άλλο σημείο.
«Η αγορά πρέπει να λειτουργεί στο σημείο που βρίσκεται σήμερα και να εκσυγχρονιστεί άμεσα» τόνισε στο newmoney ο Νίκος Καλόγρης, πρόεδρος του ΣΕΚΛΑ.
«Η αγορά βρίσκεται στην ιδανικότερη θέση. Είμαστε δίπλα στο λιμάνι, κοντά στην προέκταση της εθνικής οδού, σχεδόν στο κέντρο του Λεκανοπεδίου. Τα αυτοκίνητα της διανομής μας μπορούν να προσεγγίσουν παντού με ευκολία. Έχουμε χιλιάδες εργαζόμενους που ζούνε στις γύρω περιοχές και έχουν εύκολη πρόσβαση στην αγορά. Και βεβαίως υπάρχει ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα: η Αγορά δεν είναι μόνη της. Βρίσκεται στο κέντρο του εμπορίου τροφίμων της χώρας. Γύρω από την Αγορά λειτουργούν τα μεγαλύτερα ψυγεία με κατεψυγμένα, εταιρείες- κολοσσοί εισαγωγής κρεάτων, αλλά και οι μεγαλύτερες εταιρείες χονδρικού εμπορίου.
Γύρω από την αγορά έχει αναπτυχθεί το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, που εξυπηρετεί συνολικά τις ανάγκες των πελατών.»
Ο ΣΕΚΛΑ προειδοποιεί ότι η μετεγκατάσταση της Αγοράς μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα εφοδιασμού μεγάλο τμήμα της Ελλάδας– κυρίως στα νησιά.
Επίσης, εκτιμά ότι θα αυξήσει το κόστος μεταφορών, γεγονός που θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές.
«Όλο αυτό θα δημιουργήσει και αύξηση στις τιμές. Σήμερα ένα φορτηγό χρειάζεται πέντε λεπτά για να φτάσει από το λιμάνι στη Λαχαναγορά και δέκα λεπτά για να φορτώσει και να επιστρέψει στο λιμάνι» σημειώνει.
Σε κάθε περίπτωση, ο Νίκος Καλόγρης διαβεβαιώνει ότι ο Σύνδεσμος είναι ανοιχτός στη συζήτηση, εφόσον ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη και το Υπερταμείο παρουσιάσει συγκεκριμένη πρόταση για μετεγκατάσταση της Αγοράς.
Υπερταμείο: «Θα συζητήσουμε με όλους τους εμπλεκόμενους»
Γεγονός, πάντως, αποτελεί ότι η Αγορά, χωρικά έχει φτάσει στα όριά της και δεν μπορεί να επεκταθεί στο συγκεκριμένο σημείο. Από την πλευρά του, το Υπερταμείο κρατά όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.
«Στο νέο Στρατηγικό Σχέδιο του Υπερταμείου/Growthfund υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πλάνο μεταρρυθμίσεων για την επόμενη τριετία, στο οποίο περιλαμβάνεται και η ενοποίηση των αγορών» δήλωσε στο newmoney o Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου/ Growthfund.
«Είναι ένα σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού που αποσκοπεί στη βελτίωση της αποδοτικότητας και στην εξυπηρέτηση των πολιτών και των εμπόρων με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Φυσικά και αναγνωρίζουμε ότι οι αγορές έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες και γι’ αυτό λαμβάνουμε υπόψη στο σχεδιασμό μας τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και τις τοπικές ανάγκες.
Εξετάζουμε σενάρια αναβάθμισης είτε με ανάπλαση στον υπάρχοντα χώρο, είτε με μετεγκατάσταση, αντλώντας καλές πρακτικές από αγορές του εξωτερικού. Ξεκάθαρος στόχος μας είναι η βελτίωση υποδομών και υπηρεσιών προς εμπόρους και επισκέπτες.
Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι βρισκόμαστε σε πολύ αρχικό στάδιο των μελετών τις οποίες στη συνέχεια θα συζητήσουμε με όλους τους εμπλεκόμενους προκειμένου να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση.
Το Υπερταμείο έχει βαθιά πίστη στη σημασία του οργανωμένου διαλόγου επάνω σε μια τεκμηριωμένη βάση για την ανάδειξη των πιο ενδεδειγμένων λύσεων για τις θυγατρικές μας. Με αυτή τη φιλοσοφία δρομολογούμε όλα τα μεγάλα έργα» κατέληξε ο κ. Δημητριάδης.
Διαβάστε ακόμη
«Βουνό» 157,3 δισ. οι οφειλές προς Δημόσιο και ασφαλιστικά Ταμεία τον Οκτώβριο
Το μέλλον για τα χιονοδρομικά κέντρα θα είναι… πράσινο (pics+vid)
Παράταση Golden Visa: Σώζονται 750 εκατομμύρια ευρώ από 3.000 υποθέσεις ακινήτων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα