Οι ιαπωνικοί γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda και Nissan θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για συγχώνευση, καθώς αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από μεγαλύτερους παγκόσμιους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, ανέφερε την Τρίτη η εφημερίδα Nikkei.

Οι δύο εταιρείες έχουν αυξήσει τους δεσμούς τους τελευταίους μήνες καθώς αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχει προσθέσει πίεση στις παλαιές μάρκες που αγωνίζονται να βγάλουν αρκετά κέρδη από τα εγχειρήματά τους στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Honda και η Nissan δεν ήταν άμεσα διαθέσιμες στα αιτήματα του Reuters για σχολιασμό. Το Reuters δεν έχει επαληθεύσει ανεξάρτητα την αναφορά της Nikkei.

Η Nissan και η Honda, η τρίτη και η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα. Το έθνος αυτό αντιπροσώπευε σχεδόν το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων EV τον Νοέμβριο, με περισσότερες από 1,27 εκατομμύρια αγορές για τον μήνα.

Οι δύο είχαν συνδυασμένες παγκόσμιες πωλήσεις 7,4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023, αλλά παλεύουν με τις προκλήσεις των κατασκευαστών EV, ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου η BYD και άλλοι έχουν ξεφύγει μπροστά.

Η Honda και η Nissan τον Μάρτιο συμφώνησαν να συνεργαστούν στις επιχειρήσεις τους στον τομέα των EV και τον Αύγουστο εμβάθυναν τους δεσμούς τους, συμφωνώντας να συνεργαστούν σε μπαταρίες, ηλεκτρονικούς άξονες και άλλη τεχνολογία.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να λειτουργήσουν υπό μια ενιαία εταιρεία συμμετοχών και αναμένεται σύντομα να υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης για τη νέα συγχωνευμένη οντότητα, ανέφερε η Nikkei.

Η Honda και η Nissan επιδιώκουν επίσης να εντάξουν τη Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο κύριος μέτοχος με ποσοστό 24%, στο πλαίσιο της εταιρείας συμμετοχών, για να δημιουργήσουν έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο, αναφέρει η έκθεση.

Τα μερίδια των δύο εταιρειών στη νέα οντότητα, μαζί με άλλες λεπτομέρειες θα αποφασιστούν αργότερα, ανέφερε η Nikkei.

Οποιαδήποτε συμφωνία θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη στον κλάδο μετά τη συγχώνευση 52 δισ. δολαρίων μεταξύ της Fiat Chrysler και της PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο με μάρκες όπως η Jeep, η Dodge, η Maserati, η Peugeot και η Citroen.

Διαβάστε ακόμη

Το ράλι του bitcoin συνεχίζεται ακάθεκτο – Ο ρόλος του στρατηγικού αποθέματος των ΗΠΑ (πίνακες)

Όσο θερμαίνεται ο πλανήτης χάνει τη γεύση της η καυτερή πιπεριά

BC Partners: Deal άνω των 2 δις. ευρώ για την πώληση της Synthon στη Goldman Sachs

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα