Ξεκινούν και πάλι οι εργασίες για το μεγάλο οδικό έργο κατασκευής της Σήραγγας Κλεισούρας. Η κατασκευή είναι σε προχωρημένο στάδιο και μέσα στον Οκτώβριο προχώρησε η 17η πιστοποίηση εργασιών με ποσό που αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ. Τα έργα είχαν παρουσιάσει μια παύση για ένα διάστημα σχεδόν τριών μηνών και πλέον σύμφωνα με πληροφορίες είναι σε φάση επανεκκίνησης.

Παραλληλα, υπεγράφη Τροποποιητική Σύμβαση που συντάχθηκε προκειμένου να μπορέσουν να εκτελεστούν εργασίες, η ανάγκη των οποίων προέκυψε από την διαφοροποίηση των πραγματικών συνθηκών όρυξης και προσωρινής υποστήριξης της σήραγγας Κλεισούρας, με αυτές που αρχικά προέβλεπε η μελέτη του έργου, αλλά και από την ανάγκη κατασκευής μιας επιπλέον κάτω διάβασης η οποία δεν προβλέπονταν στην αρχική μελέτη του έργου αλλά προέκυψε με σχετικό έγγραφο της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς μετά από απαίτηση συνέχισης εκμετάλλευσης παρακείμενης αγροτικής καλλιέργειας.

Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΚΤΩΡ με ποσοστό έκπτωσης 16,72%. Η διάνοιξη της σήραγγας Κλεισούρας έχει προχωρήσει σε περίπου 500 μέτρα και απομένουν άλλα 800 μέτρα για να ολοκληρωθεί.

Η σήραγγα Κλεισούρας θα κατασκευαστεί ως τμήμα της επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαϊδας. Το έργο εκτελείται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης. Πρόκειται για ένα πολυαναμενόμενο έργο καθώς περνά από δύσκολες γεωλογικά περιοχές. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός.

Η υπογραφή του έργου πραγματοποιήθηκε στις 24 Οκτωβρίου 2022 με την διάρκεια του έργου να έχει οριστεί σε 36 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται στα τέλη του 2025 και μένει να φανεί αν θα υπάρξει κάποια παράταση στην προθεσμία της σύμβασης.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ εκτιμήθηκε σε 71,07 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 57,32 εκατ. ευρώ). Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Αντικείμενο του υπόψη έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα Διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.

Η αρτηρία έχει μήκος 10,40 χλμ. Περίπου και συνολικό πλάτος ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος 8,0μ., περιλαμβάνοντας, μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25μ.Στα πλαίσια κατασκευής της αρτηρίας προβλέπεται και η κατασκευή:

τεσσάρων (4) ισόπεδων κόμβων:
της σήραγγας Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
μίας (1) γέφυρας (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ περίπου,
τεσσάρων (4) Κάτω Διαβάσεων
δυο κτιρίων στα μέτωπα της σήραγγας
καθώς και η πλήρης αποκατάστασης των συνδέσεων υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.

Διαβάστε ακόμη 

Μητσοτάκης στο Υπουργικό: Ο προϋπολογισμός απαντά στην ακρίβεια στηρίζοντας διπλά το εισόδημα

Συγκρατημένοι οι Έλληνες καταναλωτές για τις εορταστικές αγορές – Ένας στους τρεις θα ξοδέψει λιγότερα φέτος

Οι ακριβότεροι εμπορικοί δρόμοι του κόσμου – Η Ερμού 15η

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα