Οι πωλήσεις σαμπάνιας παγκοσμίως βρίσκονται σε καθοδική πορεία, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να μην έχουν διάθεση για εορτασμούς.

Οι εξαγωγές σαμπάνιας από τη Γαλλία μειώθηκαν κατά σχεδόν 10% πέρυσι, φτάνοντας τα 271 εκατομμύρια φιάλες. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχιζόμενη χρονιά πτώσης, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν τα έξοδά τους λόγω του υψηλού πληθωρισμού, ενώ η διάθεση για γιορτές φαίνεται να έχει μειωθεί.

Η έκθεση του Comité Champagne, που εκπροσωπεί 16.000 οινοπαραγωγούς και 320 οίκους σαμπάνιας, αποπνέει έναν απαισιόδοξο τόνο, ο οποίος αντανακλά την πορεία των πωλήσεων και άλλων αλκοολούχων ποτών.

«Η εποχή δεν είναι κατάλληλη για εορτές, με τον πληθωρισμό, τις παγκόσμιες συγκρούσεις, την οικονομική αβεβαιότητα και την πολιτική αβεβαιότητα σε μεγάλες αγορές της σαμπάνιας, όπως στις ΗΠΑ και τη Γαλλία», δήλωσε ο Μαξίμ Τουμπάρ, συν-πρόεδρος του Comité Champagne.

Στη Γαλλία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7%, φτάνοντας τα 118 εκατομμύρια φιάλες, καθώς η εσωτερική αγορά πλήττεται από το αρνητικό πολιτικό και οικονομικό κλίμα, σύμφωνα με την έκθεση του CNN.

Η LVMH, ο γίγαντας της πολυτέλειας, είχε ήδη προειδοποιήσει από τον Ιούλιο του 2024 ότι η χρονιά θα ήταν δύσκολη για τη σαμπάνια, ανακοινώνοντας μείωση 15% στις πωλήσεις του αφρώδους οίνου κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

«Η σαμπάνια συνδέεται στενά με τις εορτές και τη χαρά. Ίσως η τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση, είτε γεωπολιτική είτε μακροοικονομική, να μην ενθαρρύνει τους ανθρώπους να γιορτάζουν και να ανοίγουν μπουκάλια σαμπάνιας», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της LVMH,Ζαν Ζακ Γκιονι.

Η LVMH είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σαμπάνιας παγκοσμίως, με brands όπως τα Dom Pérignon, Krug και Veuve Clicquot.

Εκτός από τη μειωμένη ζήτηση, η περιοχή της Καμπανίας αντιμετωπίζει ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως υψηλές θερμοκρασίες και πρώιμο παγετό, γεγονός που το 2021 οδήγησε τους οινοπαραγωγούς στη μικρότερη σοδειά τους από το 1957.