H Renault ανακοίνωσε επίσημα κάτι που πολλοί φίλοι της F1 περίμεναν ότι είναι θέμα χρόνου να πραγματοποιηθεί. Η γαλλική φίρμα γνωστοποίησε ότι θα σταματήσει την παραγωγή δικών της μονάδων ισχύος για την ομάδα της στην F1, η οποία αγωνίζεται με το όνομα και τα χρώματα της Alpine.

Σημαντική παράμετρος στην ιστορία είναι ότι κλείνει μόνο το εργοστάσιο παραγωγής καθώς η ομάδα θα συνεχίσει να αγωνίζεται, προμηθευόμενη κινητήρα από άλλη εταιρεία, με τη Mercedes να έχει τις περισσότερες πιθανότητες να την εντάξει στο πελατολόγιό της.

Σύμφωνα με τον Bruno Mauduit, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη των κινητήρων της Renault F1 μεταξύ 1981 και 1999, η απόφαση αποχώρησης ήταν κάτι που περίμενε να γίνει «κατά 99%», είπε στη L’Equipe. «Το μόνο πράγμα που μπορούμε να βασιστούμε είναι τα αποτελέσματα. Όταν δεν έχεις κανένα θετικό αποτέλεσμα τότε τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα. Έπρεπε να σταματήσει η “αιμορραγία’’», ανέφερε. «Θα έπρεπε να είχαμε και άλλες ομάδες στο πελατολόγιό μας προκειμένου να έχουμε περισσότερα δεδομένα να συγκρίνουμε», πρόσθεσε.

Θυμίζουμε ότι μετά τη λήξη της συνεργασίας με την Mclaren που ολοκληρώθηκε το 2020, η Alpine ήταν η μοναδική ομάδα που χρησιμοποιούσε τις μονάδες ισχύος της γαλλικής φίρμας.

Άλλο ένα παράδοξο στην περίπτωση της Renault είναι ότι διατηρούσε δυο διαφορετικά εργοστάσια. Ένα στην Αγγλία όπου κατασκευάζεται το σασί και άλλα τμήματα του μονοθεσίου και ένα άλλο στη Γαλλία αποκλειστικά για τους κινητήρες. Αυτό έκανε ακόμα πιο δύσκολη τη συλλογή δεδομένων.

Κάπως έτσι, η Renault αποφάσισε να σταματήσει την εξέλιξη των μονάδων ισχύος της επόμενης γενιάς και στο τέλος του 2025 θα αποχωρήσει ως κατασκευαστής από το σπορ. Ως αποτέλεσμα, η Alpine θα γίνει πελατειακή ομάδα και πιθανότατα, όπως γράψαμε πιο πάνω, θα χρησιμοποιεί κινητήρες της Mercedes.

Ο CEO του Renault Group, Λούκα ντε Μέο, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη L’ Equipe μίλησε για τους λόγους που προχώρησε στο κλείσιμο του τμήματος κινητήρων της F1 από το 2026: «Το θέμα της Formula 1 έχει μεγάλη συναισθηματική αξία. Με λυπεί πολύ αυτό που έγινε, όμως η απόφαση πάρθηκε μετά από μήνες αξιολόγησης. Δεν μπορώ όμως στη δουλειά μου να σκέφτομαι σαν οπαδός. Είμαι ένας διαχειριστής. Ηγούμαι μιας εταιρείας που βρίσκεται στο χρηματιστήριο. Δυστυχώς αυτό σημαίνει πως πρέπει να αναθεωρήσω το αγωνιστικό πρόγραμμα της Formula 1 για να κερδίσουμε και πάλι. Οπότε έπρεπε να δούμε τι ήταν εφικτό να αλλάξουμε μεσοπρόθεσμα».

Επιπλέον δεν δίστασε να αποκαλέσει την τωρινή κατάσταση της Alpine στη Formula 1 ως ντροπιαστική: «Τα τελευταία χρόνια η ομάδα είχε γίνει αόρατη. Δύο ακόμη χρόνια και η κατάσταση θα είχε ξεφύγει εκτός ελέγχου. Τις τελευταίες τρεις σεζόν είχαμε καθοδική πορεία. Ευτυχώς οι περισσότεροι οπαδοί μας έρχονται στις πίστες για την ομάδα, όχι τους κινητήρες. Η Alpine βρίσκεται σε ύφεση. Οι μέτοχοι το βλέπουν αυτό και η ομάδα δεν έχει οικονομικά κέρδη. Με τη 16η ή τη 17η θέση σε αγώνες ντροπιάζουμε τους εαυτούς μας».

Διαβάστε ακόμη

Ουραγός η Ευρώπη για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου – Τι αναφέρει η νέα έκθεση του ΠΟΕ (tweet + πίνακες)

Σε δύο άξονες η συζήτηση τραπεζών και θεσμών – Χρέος και Ανάπτυξη (πίνακες)

Πορτογαλία: Φρένο στο brain drain με γενναίες φοροελαφρύνσεις σε νέους κάτω των 35 ετών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα