Το Homewood Mountain Resort, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1961, αποτελεί ένα από τα εμβληματικά χιονοδρομικά θέρετρα των ΗΠΑ, χάρη στις πάνω από 60 πίστες του και κυρίως το πανέμορφο φυσικό τοπίο της λίμνης Τάχο. Όμως, φέτος το αγαπημένο θέρετρο έχει ελάχιστο κόσμο, καθώς ο ιδιοκτήτης του σταμάτησε την λειτουργία των lift κλιμακώνοντας έτσι την σκληρή διαμάχη που μαίνεται για τη δημόσια πρόσβαση στο δημοφιλές θέρετρο.

Το 2006 η εταιρεία JMA Ventures αγόρασε το θέρετρο δίδοντας φιλόδοξες υποσχέσεις για την ανάπλαση του και την προσέλκυση ακόμη περισσότερου κόσμου. Έκτοτε, ωστόσο, οι κινήσεις του ομίλου φαίνεται να έχουν κυρίως σαν στόχο να κάνουν θέρετρο πιο κατάλληλο και ελκυστικό για τους δισεκατομμυριούχους πελάτες του παρά για τους ντόπιους, ξεσηκώνοντας έτσι την αντίδραση της τοπικής κοινωνίας.

Η κόντρα κλιμακώθηκε όταν ο Αρτ Τσάπμαν, ιδρυτής και πρόεδρος της JMA Ventures, ανακοίνωσε ένα «νέο μοντέλο» για το Homewood, ένα που θα εξαφάνιζε τον «ημερήσιο σκιέρ», εξοργίζοντας τους ντόπιους. 

Ο Τσάπμαν από την πλευρά του ξεκαθάρισε ότι το θέρετρο περιστασιακά θα χορηγούσε «ημερίδες κοινότητας», κατά τη διάρκεια των οποίων θα δίνονταν συγκεκριμένα διαθέσιμα εισιτήρια στο ευρύ κοινό εισιτήρια. Το 2023, η Keep Homewood Public, ένας μη κερδοσκοπικός συνασπισμός, δημιουργήθηκε από ντόπιους για να απωθήσει την JMA Ventures και τον συνεργάτη τους, τον developer θέρετρων Discovery Land Company (DCL).

Η DLC είναι γνωστή για το Yellowstone Club στη Μοντάνα, όπου «οι αρχικές συνδρομές αγγίζουν ακόμη και τις $400.000 ετησίως, και θα χρειαστεί να αγοράσετε ή να χτίσετε ένα πολυτελές σαλέ έναντι $3 εκατομμυρίων ή περισσότερο, αφού προσκληθείτε να γίνετε μέλος του κλαμπ», σύμφωνα με τον Οδηγό Luxury Vacation.

Η εταιρεία, βέβαια, επιμένει να υπερασπίζεται το σχέδιο της θεωρώντας πως είναι το μόνο βιώσιμο για τη λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του θερέτρου, όμως οι ντόπιοι φοβούνται πως στόχος της JMA είναι το θέρετρο να γίνει πλήρως ιδιωτικό και μάλιστα για λίγους και εκλεκτούς (ήτοι πάμπλουτους) πελάτες. 

Πραγματικά, στο αρχικό σχέδιο που είχε παρουσιάσει η εταιρεία για την ανανέωση του Homewood ήταν ένα ξενοδοχείο, πολυτελή διαμερίσματα, εκτεταμένος χώρο στάθμευσης και διάφορες συμπληρωματικές εγκαταστάσεις και δραστηριότητες, όπως ένα αμφιθέατρο, πρόγραμμα κοινής χρήσης ποδηλάτων και διευρυμένη πρόσβαση σε μονοπάτια.

«Αντί να διατηρηθεί η κληρονομιά ενός χιονοδρομικού κέντρου που μπορούν να απολαμβάνουν εξίσου ντόπιοι και επισκέπτες», όπως υποσχέθηκε η JMA στο Γενικό Σχέδιο του 2011, η εταιρεία ανακοίνωσε ένα αποκλειστικό κλαμπ διαμονής για υπερπλούσιους, παρόμοιο με τα κλαμπ του συνεργάτη της Discovery Land Company στο Γέλοουστοουν, στη Σκωτία και στο Σαουθάμπτον, ισχυρίστηκε η Keep Homewood Public στον ιστότοπό της.

Εξάλλου, εκτός από την περιορισμένη πρόσβαση στις πίστες, οι ντόπιοι ανησυχούν επίσης πως το θέρετρο θα αλλάξει την όψη της δυτικής όχθης της λίμνης, επηρεάζοντας και τη φυσική ομορφιά της περιοχής.

Διαβάστε ακόμη 

Προϋπολογισμός: €735 εκατ. μεγαλύτερο πλεόνασμα και 467 εκατ. υπέρβαση φορολογικών εσόδων

Βλάσσης Γεωργάτος: Το χρυσωρυχείο που βρήκε στα αεροδρόμια και οι νέες κινήσεις της VG Holding (pics)

Eurobank Equities: Η στρατηγική για το 2025 – Τα top picks στο ελληνικό Χρηματιστήριο και οι νέες τιμές – στόχοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα