Οι Αμερικανοί καταναλωτές αναμένεται να δαπανήσουν φέτος περίπου 11,6 δισ. δολάρια για το Halloween, μια γιορτή η οποία έχει μετατραπεί σε μια εμπορική και καταναλωτική «έκρηξη», περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων χειροποίητα κοστούμια και γλυκά, καθώς και στολισμούς σε σπίτια και κήπους.

Το Halloween, για το οποίο ούτε 20 χρόνια νωρίτερα οι Αμερικανοί δαπανούσαν περίπου 3,3 δισ. δολάρια, είναι πλέον το όνειρο του εμπόρου: είναι σε σταθερή ημερομηνία, στις 31 Οκτωβρίου, τα σχετικά προϊόντα είναι σε μεγάλο βαθμό αναλώσιμα και συνεπώς κάθε χρόνο ο κόσμος αγοράζει καινούργια, ενώ χάρη στις τάσεις μπορεί κανείς να προβλέψει ποιες στολές θα είναι οι δημοφιλέστερες.

Στις ΗΠΑ, ακόμα και όταν οι καταναλωτές ανησυχούν για την οικονομική τους κατάσταση, ανοίγουν τα πορτοφόλια τους για γιορτές όπως το Halloween, δήλωσε στους New York Times, ο Tom Arnold, καθηγητής χρηματοοικονομικών και ειδικός εμπορίου στο Πανεπιστήμιο του Ρίτσμοντ στη Βιρτζίνια. «Δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο του έτους», σημείωσε.

Το Halloween ήρθε στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1840 από Σκωτσέζους και Ιρλανδούς μετανάστες. Τα δημοσιεύματα της εποχής για τους ιδιαίτερους κέλτικους παγανιστικούς εορτασμούς τράβηξαν την προσοχή των Αμερικανίδων, οι οποίες άρχισαν να διοργανώνουν τέτοιου είδους πάρτι για τα παιδιά τους. Μέχρι το 1900, είχε μετατραπεί στην απόλυτη γιορτή για τα μικρά παιδιά, με πρωταγωνιστικό ρόλο να παίζουν οι φάρσες, οι οποίες όμως όταν ξεκίνησε η αστικοποίηση προκαλούσαν καταστροφές περιουσιών και μικροπροβλήματα στις γειτονιές.

Ετσι, προκειμένου να αποσπάσουν την προσοχή των παιδιών, οι γονείς ξεκίνησαν να βγάζουν τα παιδιά έξω για επισκέψεις από σπίτι σε σπίτι (το trick-or-treat), το οποίο τροφοδότησε την ανάγκη για στολισμό των σπιτιών. Οι στολές ήταν ήδη μέρος των εορτασμών, αλλά έγιναν εξαιρετικά δημοφιλείς τη δεκαετία του 1950, όταν οι μεγάλοι έμποροι άρχισαν να προωθούν δικές τους.

Τέλος, τα γλυκά, το πιο δημοφιλές προϊόν στην κατηγορία των δαπανών για το Halloween, εκτινάχθηκαν μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς υπήρχε πια μεγαλύτερη προμήθεια ζάχαρης.

Οι εκτιμήσεις για το 2024

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανεμπορίου στις ΗΠΑ, το 47% των καταναλωτών ξεκίνησε να ψωνίζει για το Halloween πριν καν μπει ο Οκτώβριος. Οι δαπάνες για τα γλυκά αναμένεται να φτάσουν τα 3,5 δισ. δολάρια φέτος, ενώ για τις στολές και τους στολισμούς υπολογίζεται να διαμορφωθούν στα 3,8 δισ. δολάρια το καθένα. Οι ευχετήριες κάρτες αναμένεται να αγγίξουν τα 500 εκατ. δολάρια. Οι καταναλωτές προβλέπεται να ξοδέψουν κατά μέσον όρο 103,63 δολάρια ανά άτομο φέτος, σύμφωνα με τους New York Times.

Οι δαπάνες για το Halloween αυξάνονται σταδιακά εδώ και χρόνια, μία τάση που μπορεί να αποδοθεί στους Millennials (γεννηθέντες μεταξύ 1981 και 1996) και στη Γενιά Ζ (γεννηθέντες μεταξύ 1997-2012), οι οποίοι λατρεύουν τη συγκεκριμένη γιορτή. «Είμαστε σε ένα σημείο, όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα των ενηλίκων γιορτάζουν το Halloween, το οποίο έχει σημαντικό αντίκτυπο», σχολίασε μιλώντας για τις ΗΠΑ η Katherine Cullen, αντιπρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανεμπορίου.

Τα μεγάλα καταστήματα καταναλωτικών ειδών εκμεταλλεύονται και τροφοδοτούν βέβαια τον ενθουσιασμό, προσφέροντας πια όλο και νωρίτερα προϊόντα για το Halloween.

Σημειώνεται ότι το Halloween, έτσι όπως γιορτάζεται στις ΗΠΑ, γίνεται όλο και πιο δημοφιλής γιορτή διεθνώς και διαμορφώνεται ανάλογα με τις εκάστοτε τοπικές συνήθειες.

Διαβάστε ακόμη

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): «Κλειδί» για την ορθολογική ανάπτυξη της πράσινης ενέργειας η χωροθέτηση των ΑΠΕ

Axia: Τιμή στόχος 5,3 ευρώ για την Πειραιώς – Περιθώριο ανόδου 42,85%

Κατεβάζει ταχύτητα το ράλι του Bitcoin λόγω Trump trade

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα