Δύο εβδομάδες πριν από τη Black Friday, η Amazon πρόσθεσε μια νέα ενότητα στην κορυφή της εφαρμογής της: το «Haul». Η ενότητα είναι διαθέσιμη μόνο στην εφαρμογή Amazon για κινητά και περιέχει αντικείμενα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, τα οποία αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα.

Το Haul είναι η απάντηση της Amazon στις αναπτυσσόμενες εταιρείες λιανικής Temu και Shein. Η Amazon δήλωσε στο CNBC ότι το Haul είχε «εκατομμύρια μοναδικές επισκέψεις πελατών από τον Νοέμβριο, όταν και ξεκίνησε».

Όπως και το Temu, το Haul προσφέρει αντικείμενα σε πολύ χαμηλές τιμές, όπως αθλητικά παπούτσια με 9,98 δολάρια, είδη κουζίνας με 5,99 δολάρια και θήκες τηλεφώνου με 2,99 δολάρια. Η Haul προσφέρει δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω των 25 δολαρίων και ολοένα και μεγαλύτερες εκπτώσεις όσο αυξάνεται η αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού. Αυτό ενθαρρύνει τους αγοραστές να αγοράζουν πολλά αντικείμενα ταυτόχρονα, εξού και το όνομα «Haul».

«Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που έκανε η Amazon είναι ότι έκανε αυτή την ενότητα εντελώς ξεχωριστή από την κύρια ιστοσελίδα της», δήλωσε ο Νιλ Σόντερς, διευθύνων σύμβουλος της GlobalData Retail. «Η Amazon δεν θέλει οι καταναλωτές να συγκρίνουν τα προϊόντα της Haul με τα πιο ακριβά προϊόντα που πωλούνται στην κύρια πλατφόρμα της».

Για να αντισταθμίσουν τις φθηνότερες τιμές, οι αποστολές από την Haul γίνονται πιο αργά. Αντί για την γρήγορη αποστολή μίας ή δύο ημερών που προσφέρουν τα μέλη του Prime, τα προϊόντα στο Haul χρειάζονται από μία έως δύο εβδομάδες για να φτάσουν. Αν και η Amazon συνεργάζεται με Κινέζους πωλητές εδώ και χρόνια, συνήθως αποθηκεύει τα προϊόντα στις αποθήκες της στην Αμερική. Αυτό αυξάνει τους χρόνους αποστολής, καθώς και το κόστος για την Amazon, το οποίο τελικά το πληρώνει ο καταναλωτής στην τιμή του προϊόντος.

Η Haul και η Temu κρατούν τις τιμές των προϊόντων τους χαμηλές χρησιμοποιώντας το δίκτυο Κινέζων προμηθευτών για την εισαγωγή φθηνών μεμονωμένων προϊόντων στις ΗΠΑ, εκμεταλλευόμενες μια τελωνειακή διάταξη που ονομάζεται «de minimis». Η διάταξη επιτρέπει στους εισαγωγείς να αποφύγουν την πληρωμή δασμών και φόρων για προϊόντα αξίας κάτω των 800 δολαρίων. Παρά το γεγονός ότι αυτή η τελωνειακή εξαίρεση βρίσκεται υπό νέο ομοσπονδιακό έλεγχο, εξακολουθεί να ισχύει και επιτρέπει τις φθηνότερες εισαγωγές.

Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης, αλλά χαμηλότερες τιμές. Είναι ένας συμβιβασμός που φαίνεται να αποδέχονται πολλοί καταναλωτές, καθώς το Temu έχει γνωρίσει εκρηκτική ανάπτυξη από τον Σεπτέμβριο του 2022.

«Δεν πρόκειται μόνο για τον ανταγωνισμό με την Temu», δήλωσε ο Σόντερς. «Πρόκειται επίσης για την ευκαιρία που υπάρχει σε αυτή την αγορά με τις χαμηλότερες τιμές. Αυτή η αγορά αναπτύσσεται πολύ γρήγορα τα τελευταία δύο χρόνια σε όλο το λιανικό εμπόριο».

Άλλοι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου χαμηλού κόστους γεμάτοι με κινεζικά προϊόντα έχουν σημειώσει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, όπως η Alibaba και το νεοεισερχόμενο TikTok Shop.

Όλη αυτή η επιτυχία συνέβη παρά την έντονη κριτική που δέχθηκαν οι εταιρείες για τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του επιχειρηματικού αυτού μοντέλου, αλλά και των εργασιακών πρακτικών της Shein και άλλων εταιρειών που φέρονται να παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η Shein δεν απάντησε στο αίτημα του CNBC για σχολιασμό.

Το 2023, μια έκθεση της Βουλής των Αντιπροσώπων ανέφερε ότι κάποια προϊόντα στο Temu προέρχονταν από την περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας. Εκεί, η καταναγκαστική εργασία έχει προκαλέσει κατηγορίες για γενοκτονία κατά των Ουιγούρων. Η Temu απάντησε στο CNBC, λέγοντας ότι «δεσμεύεται να τηρεί ηθικές, ανθρώπινες και νόμιμες επιχειρηματικές πρακτικές». Πρόσθεσε ότι «οι εταίροι και οι προμηθευτές πρέπει να τηρούν αυστηρά πρότυπα για την εργασία, την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος».

Η Amazon βρίσκεται επίσης υπό έρευνα από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση λόγω των υψηλών ποσοστών τραυματισμών στις αποθήκες της. Ωστόσο, η Amazon χαρακτήρισε την έκθεση «θεμελιωδώς εσφαλμένη». Επιπλέον, τον Ιούλιο, μια ομοσπονδιακή απόφαση θεώρησε την Amazon ως «υπεύθυνη για ανακλήσεις ελαττωματικών προϊόντων».

Τίποτα από όλα αυτά δεν σταμάτησε τις πωλήσεις από το να σπάσουν τα ρεκόρ.

«Οι καταναλωτές συχνά λένε ότι δεν συμφωνούν με τις συνέπειες της αγοράς φθηνών προϊόντων, αλλά στην πραγματικότητα συνεχίζουν να τα αγοράζουν σε μεγάλες ποσότητες», ανέφερε ο Σόντερς.

Όσον αφορά το Haul, η ζήτηση φαίνεται να ξεπερνά την προσφορά. Την Black Friday, κατά τη διάρκεια μιας πώλησης με έκπτωση 50%, κάποια προϊόντα εξαντλήθηκαν. Η Amazon δήλωσε στο CNBC ότι θα προσθέσει πολλές νέες επιλογές και χιλιάδες αντικείμενα σε διάφορες κατηγορίες τις επόμενες εβδομάδες.

Διαβάστε ακόμη 

14 δισ. ευρώ σε στρατηγικά έργα το 2025 

Νίκος Μουστάκας (ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ): «Είναι μαγικό να μεγαλώνεις γενιές και γενιές παιδιών» (pics)

Τουρισμός: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι στη χρονιά του νέου ρεκόρ (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα