Ο κλάδος χρηματοδότησης αυτοκινήτων της Βρετανίας βρίσκεται σε σύγχυση, με τους αναλυτές να προειδοποιούν για δυσμενή σενάρια παρόμοια σε μέγεθος με το ακριβότερο τραπεζικό σκάνδαλο της χώρας.

Η εκκολαπτόμενη κρίση προκλήθηκε από μια απόφαση-ορόσημο από το Εφετείο του Ηνωμένου Βασιλείου στα τέλη Οκτωβρίου, όταν το δικαστήριο έκρινε ότι είναι παράνομο οι έμποροι αυτοκινήτων να λαμβάνουν μπόνους από τις τράπεζες που παρέχουν χρηματοδότηση αυτοκινήτων – χωρίς να λαμβάνουν τη συγκατάθεση του πελάτη.

Η απόφαση αιφνιδίασε πολλούς στον κλάδο της χρηματοδότησης αυτοκινήτων και φαίνεται ότι άνοιξε το δρόμο για ένα σύστημα αποζημίωσης πολλών δισεκατομμυρίων λιρών προς τους καταναλωτές.

Προκάλεσε συγκρίσεις με το σκάνδαλο των ασφαλίσεων προστασίας πληρωμών (PPI) της Βρετανίας, το οποίο εκτιμάται ότι κόστισε στις τράπεζες πάνω από 50 δισεκατομμύρια λίρες (63,8 δισεκατομμύρια δολάρια) και θεωρείται το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην ιστορία των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της χώρας.

Η Financial Conduct Authority της Βρετανίας, ο χρηματοπιστωτικός εποπτικός φορέας της χώρας, δήλωσε ότι θα απευθυνθεί εγγράφως στο Ανώτατο Δικαστήριο για να επισπεύσει την απόφαση σχετικά με το αν θα δώσει στους δανειστές το πράσινο φως για να ασκήσουν έφεση κατά της απόφασης.

Η FCA, η οποία σημείωσε ότι οι όμιλοι χρηματοδότησης αυτοκινήτων είναι πιθανό να έχουν δεχθεί κύμα καταγγελιών τις τελευταίες εβδομάδες, δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να παρέμβει «για να μοιραστεί την τεχνογνωσία της», εάν δοθεί άδεια για την άσκηση έφεσης.

Προέτρεψε τους ομίλους χρηματοδότησης αυτοκινήτων να εξετάσουν το ενδεχόμενο να θέσουν στην άκρη οικονομικές διατάξεις για να επιλύσουν τον μεγάλο όγκο καταγγελιών.

Ο Νίκλας Κάμερ, αναλυτής μετοχών της Morningstar, δήλωσε ότι οι τράπεζες της Βρετανίας έχουν «εκκρεμότητα» μετά από την απόφαση του δικαστηρίου της 25ης Οκτωβρίου, με την Lloyds να θεωρείται ότι κινδυνεύει περισσότερο μέσω της επιχείρησης Black Horse. Η Barclays έχει επίσης κάποια έκθεση, δήλωσε ο Κάμερ, «αλλά σημαντικά μικρότερη».

«Υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα για ποιο σύνολο κανόνων πρέπει να τηρούν οι τράπεζες. Η FCA δήλωσε ότι θα περιμένει το αποτέλεσμα μιας πιθανής απόφασης του Ανώτατου Δικαστηρίου προτού λάβει απόφαση επί του θέματος», τόνισε ο ίδιος.

Ο Μπέντζαμιν Τομς, αναλυτής τραπεζών του Ηνωμένου Βασιλείου στην RBC Capital Markets, δήλωσε ότι εάν το Ανώτατο Δικαστήριο επικυρώσει την ετυμηγορία των κατώτερων δικαστηρίων, ο αρνητικός αντίκτυπος για τον τομέα της χρηματοδότησης αυτοκινήτων, ο οποίος περιλαμβάνει τόσο τράπεζες όσο και άλλα ιδρύματα, θα μπορούσε να ανέλθει σε 28 δισεκατομμύρια λίρες.

«Ορισμένοι δανειστές είναι πιθανό να αποσυρθούν από την αγορά, γεγονός που θα σημαίνει λιγότερες επιλογές και υψηλότερες τιμές για όσους επιθυμούν να αγοράσουν ένα όχημα», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με το CNBC, τον Ιανουάριο, η FCA ξεκίνησε μια επανεξέταση στον κλάδο της χρηματοδότησης αυτοκινήτων για να διερευνήσει κατά πόσον υπήρχε εκτεταμένη παραβατική συμπεριφορά που σχετίζεται με τις ρυθμίσεις διακριτικής προμήθειας ή DCA, πριν αυτές απαγορευτούν το 2021.

Η Fitch προειδοποίησε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι είχε θέσει τις αξιολογήσεις της Close Brothers Group σε «Rating Watch Negative» λόγω της «υψηλής έκθεσης» του δανειστή στη χρηματοδότηση αυτοκινήτων.

Άλλοι δανειστές που έχουν «σημαντική εμπλοκή» σε δανεισμό χρηματοδότησης αυτοκινήτων περιλαμβάνουν τις Barclays, Investec, Lloyds και Santander UK, δήλωσε η Fitch.

Διαβάστε ακόμη

Κομισιόν για Ελλάδα: Τι κρύβει το υψηλό έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών

Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης όπως τον γνώρισαν – Η αθέατη πλευρά του επιχειρηματία-ηγέτη (pics + vid)

«Black Friday» αλά ελληνικά!

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα