Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ κάλεσε σήμερα την Κίνα «να προσαρμόσει τη συμπεριφορά της» ώστε να κατευνασθούν οι εμπορικές εντάσεις ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πεκίνο, έπειτα από μια σειρά τελωνειακών μέτρων που ελήφθησαν και από τις δύο πλευρές.

Ως απάντηση στον Μισέλ, η Κίνα κατήγγειλε τους επιπλέον δασμούς που επέβαλε η ΕΕ εκτιμώντας ότι «δεν θα επιλύσουν κανένα πρόβλημα» και επικρίνοντας μια προσέγγιση «καταδικασμένη σε αποτυχία».

«Υπολογίζουμε στην Κίνα για να προσαρμόσει τη συμπεριφορά της και να καταλάβει ότι οφείλουμε να εξισορροπήσουμε και πάλι τις οικονομικές σχέσεις για να υπάρξει περισσότερο ισότιμη αντιμετώπιση, για ένα θεμιτό ανταγωνισμό», δήλωσε ο Σαρλ Μισέλ, ο οποίος συναντήθηκε με τον κινέζο πρωθυπουργό Λι Τσιάνγκ στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της Ένωσης Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) που διεξάγεται στο Λάος.

Ο Σαρλ Μισέλ διαβεβαίωσε ότι ελπίζει να βρεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες μια συμφωνία, αν και το πλαίσιο είναι «πολύ δύσκολο».

«Έχω την εντύπωση ότι η πόρτα δεν έκλεισε, αλλά είναι μια κατάσταση πολύ δύσκολη. Συμμεριζόμαστε την ιδέα ότι ένας τελωνειακός πόλεμος θα είναι αναγκαστικά μια αποτυχία και ότι οφείλουμε να καταβάλουμε προσπάθειες για να τον αποφύγουμε», επέμεινε.

Στο Πεκίνο, η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Μάο Νινγκ δήλωσε απαντώντας στον Μισέλ ότι «η ΕΕ οφείλει να αναγνωρίσει ξεκάθαρα ότι οι επιπλέον τελωνειακοί δασμοί δεν θα λύσουν κανένα πρόβλημα» και κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση «να συνεργασθεί με την Κίνα».

Το Πεκίνο δυσχέρανε την Τρίτη τις προϋποθέσεις για την εισαγωγή ευρωπαϊκού μπράντι -κυρίως του γαλλικού κονιάκ- μετά την απόφαση των Βρυξελλών να επιβάλουν επιπλέον φόρους στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατηγορεί το Πεκίνο ότι νόθευσε τον ανταγωνισμό επιδοτώντας μαζικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες που βρίσκονται στην επικράτειά της και επιτρέποντάς τους έτσι να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές. Με την επιβολή επιπλέον δασμών, η ΕΕ ελπίζει να προστατεύσει τον κλάδο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος απασχολεί 14,6 εκατομμύρια εργαζομένους.

Διαβάστε ακόμη

Αυτή είναι η ακτινογραφία του ιδιωτικού χρέους – Ποια μέτρα έχουν επιτύχει και ποια όχι

Πως ο Σκλαβενίτης «έφτιαξε» τη Νο1 Φέτα σε πωλήσεις στην Ελλάδα (γραφήματα)

Αυξάνονται οι τουριστικές ροές μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας – Νέες προσθήκες και από την AEGEAN (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα