Η Wizz Air Holdings μείωσε τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, καθώς η οικονομική αεροπορική εταιρεία παλεύει με το κόστος που συνδέεται με προβλήματα κινητήρων που έχουν καθηλώσει ορισμένα από τα αεροσκάφη της Airbus SE.

Η μετοχή σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων έξι μηνών, καθώς η εταιρεία προέβλεψε κέρδη μεταξύ 250 εκατ. ευρώ (260 εκατ. δολάρια) και 300 εκατ. ευρώ για το έτος που λήγει τον Μάρτιο.

Το ποσό αυτό, από προηγούμενο εύρος 350 έως 450 εκατ. ευρώ, δεν περιλαμβάνει συναλλαγματικές ζημίες που θα επιβαρύνουν περαιτέρω τα καθαρά κέρδη, δήλωσε την Πέμπτη ο αερομεταφορέας με έδρα την Ουγγαρία.

Οι καθηλώσεις αεροσκαφών που σχετίζονται με τα προβλήματα στους κινητήρες της Pratt & Whitney είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο η Wizz μείωσε τις προβλέψεις της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Τζόζεφ Βαράντι σε συνέντευξή του. Η κατάσταση έχει προκαλέσει υψηλότερο κόστος συντήρησης από την αφαίρεση και τον έλεγχο των κινητήρων.

«Δεν θέλουμε να μας χτυπήσουν επειδή είμαστε υπερβολικά αισιόδοξοι», δήλωσε. «Δεν χρειάστηκε ποτέ να περάσουμε από τέτοιου είδους διαταραχή της αλυσίδας εφοδιασμού».

Η μετοχή που διαπραγματεύεται στο Λονδίνο έχασε έως και 16% την Πέμπτη, τη μεγαλύτερη απώλεια από την 1η Αυγούστου. Η ανταγωνίστρια Ryanair Holdings Plc έχει κερδίσει περίπου 7% φέτος, ενώ η EasyJet Plc έχει βυθιστεί κατά 12%.

Τα συνολικά έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου ανήλθαν σε 1,18 δισ. ευρώ, περίπου 11% αύξηση σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ανέφερε η Wizz. Οι προοπτικές χωρητικότητας για το σύνολο του έτους μειώθηκαν σε σταθερές, ενώ ο συντελεστής πληρότητας διατηρήθηκε στο 92%.

Η Wizz ενδέχεται να δει μια μικρή βελτίωση στον αριθμό των καθηλώσεων αεροσκαφών αυτό το καλοκαίρι, με δυνητικά περίπου 30 αεροπλάνα στο έδαφος αντί για τα αναμενόμενα 40, δήλωσε ο Βαράντι, με την κατάσταση να χαλαρώνει το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η εταιρεία αντιμετώπισε επίσης πληθωριστικές πιέσεις από τα αεροδρόμια, τις οποίες ο αερομεταφορέας δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει, είπε. Η εταιρεία αντιμετωπίζει μη ταμειακά έξοδα που συνδέονται με το κόστος σε δολάρια των μισθώσεων των αεροσκαφών της, επηρεάζοντας τα καθαρά κέρδη.

Οι προοπτικές του επόμενου έτους είναι πολύ πιο θετικές, καθώς οι αντίξοες συνθήκες κόστους από το δημοσιονομικό 2025 μειώνονται και η αεροπορική εταιρεία επιστρέφει στην αύξηση της χωρητικότητας, ανέφερε σε σημείωμά του ο Ruairi Cullinane, αναλυτής της RBC Capital Markets.

Διαβάστε ακόμη

EKT: Προς νέα μείωση επιτοκίων – Τι «βλέπουν» οι αναλυτές (πίνακες)

Προαστιακός: 12 άτομα εγκλωβίστηκαν στο ασανσέρ στον σταθμό «Νερατζιώτισσα»

Ώθηση στο Bitcoin από τα σχόλια Πάουελ για την αγορά crypto – Άγγιξε τα $105.000

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα