BLOOMBERG

Volvo: Χαμηλότερο το guidance για τις πωλήσεις λόγω της περιορισμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα

Ο κατασκευαστής θα επικεντρωθεί στην προστασία των περιθωρίων κέρδους αντί της αύξησης του όγκου πωλήσεων

Η Volvo Car AB μείωσε τις προσδοκίες της για τις λιανικές της πωλήσεις φέτος λόγω της αυξανόμενης αδυναμίας στην αγορά αυτοκινήτου.

Ο κατασκευαστής θα επικεντρωθεί στην προστασία των περιθωρίων κέρδους αντί της αύξησης του όγκου πωλήσεων και ως εκ τούτου αναμένει πως οι πωλήσεις θα αυξηθούν έως και 8% το 2024, από μια προηγούμενη πρόβλεψη για έως και 15%.

Η σουηδική μάρκα, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που υιοθέτησαν την νέα τεχνολογία, με τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το ήμισυ των πωλήσεών της. Η Volvo παράγει τα οχήματά της στην Κίνα, στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Τον περασμένο μήνα, η Volvo μείωσε τις προοπτικές των κερδών της λόγω της αβέβαιης παγκόσμιας οικονομίας και των αυξημένων δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η Volkswagen, η Stellantis, η Aston Martin, η Mercedes-Benz και η BMW περιόρισαν τις εκτιμήσεις τους για τα κέρδη τους τις τελευταίες εβδομάδες.

Τον Σεπτέμβριο, η Volvo εντάχθηκε επίσης σε μια αυξανόμενη λίστα κατασκευαστών που περιορίζουν τις φιλοδοξίες τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εγκαταλείποντας την προσπάθειά τους να πωλούν μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ο κατασκευαστής των ηλεκτρικών σπορ οχημάτων EX90 και EX30 δήλωσε ότι ίσως χρειαστεί να διατηρήσει κάποια υβριδικά μοντέλα στο χαρτοφυλάκιό του εν μέσω της επιβράδυνσης της αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη του γ’ τριμήνου ξεπέρασαν τις προσδοκίες λόγω του χαμηλότερου κόστους πρώτων υλών και της ανθεκτικής ζήτησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% την περίοδο αυτή, σε 172.849 αυτοκίνητα, με τα πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 48% του συνόλου.

Το πλήγμα που θα δεχθεί η εταιρεία στα έσοδα και την κερδοφορία του γ’ τριμήνου της θα μπορούσε μόνο εν μέρει να καλύψει τις αναμενόμενες προκλήσεις, όπως δήλωσαν οι αναλυτές της Bernstein με επικεφαλής τον Χάρι Μάρτιν.

Το σχέδιο της Ε.Ε. να αυξήσει τους δασμούς στα κινεζικά EVs είναι ένα «βραχυπρόθεσμο πρόβλημα», δήλωσε ο CEO της Volvo, Τζιμ Ρόουαν στο Bloomberg, προσθέτοντας ότι η Volvo σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή του EX30 – το οποίο σήμερα συναρμολογείται στην Κίνα – στο Βέλγιο το επόμενο έτος.

«Αυτό θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε ορισμένους από τους δασμούς που αναμένουμε» συμπλήρωσε.

Η Volvo δήλωσε επίσης ότι ήταν πειθαρχημένη όσον αφορά την τιμολόγησή της στην Κίνα, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο όγκος των πωλήσεών της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.

«Η εσωτερική πρωτοβουλία της εταιρείας για την αποδοτικότητα του κόστους έχει ήδη οδηγήσει σε μείωση του μεταβλητού κόστους και παραμένει ένας κρίσιμος τομέας εστίασης», ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη

Νετανιάχου: Πλήξαμε την ικανότητα του Ιράν στην άμυνα και στην κατασκευή πυραύλων

Μετρό: Το δύσκολο ταξίδι της Γραμμής 4 – Πού υπάρχουν εμπόδια

Έρευνα: Είστε «απειλή» για το παγκόσμιο ΑΕΠ, ή μήπως φταίει ο διευθυντής σας;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

string(0) ""