Η Stellantis αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψη για το guidance 2024 λόγω της επιδείνωσης της δυναμικής της παγκόσμιας βιομηχανίας και της ενίσχυσης του ανταγωνισμού από την Κίνα.

Το προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργικού κέρδους αναμένει να υποχωρήσει στο 5,5% έως 7% φέτος, από προηγούμενη πρόβλεψη για διψήφιο ποσοστό, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα. Επίσης μείωσε τις προβλέψεις για τις ελεύθερες ταμειακές ροές της σε ένα εύρος από 5 δισ. ευρώ έως 10 δισ. ευρώ, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για θετική παραγωγή μετρητών. Η μετοχή υποχωρεί άνω του 9%.

Ενώ η Stellantis είναι η τελευταία σε μια σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών που μείωσαν πρόσφατα τις προοπτικές των κερδών τους – συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen AG, η οποία μόλις εξέδωσε τη δεύτερη προειδοποίησή της μέσα σε τρεις μήνες – ο διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες, έχει δεχθεί έντονες πιέσεις το τελευταίο διάστημα. Ο εμπορικός κόσμος και τα συνδικάτα έχουν θέσει τον διευθύνοντα σύμβουλο προ των ευθυνών του εξαιτίας της κατρακύσας στις πωλήσεις, της παρωχημένης γκάμας οχημάτων στις ΗΠΑ και των διογκωμένων αποθεμάτων.

Η Stellantis υπόσχεται τώρα πιο επιθετική δράση για να επαναφέρει τον εφοδιασμό οχημάτων σε ευθυγράμμιση, με στόχο να μην υπάρχουν περισσότερα από 330.000 οχήματα στις αντιπροσωπείες μέχρι το τέλος του 2024, αντί του αρχικού στόχου του πρώτου τριμήνου του 2025. Μάλιστα αυτό όπως αναφέρει το Bloomberg, σκοπεύει να το πετύχει με την κατασκευή 200.000 λιγότερων οχημάτων στο δεύτερο εξάμηνο.

Τα νέα από τη Stellantis έρχονται να προστεθούν στις όλες περικοπές των οδηγιών από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν πληγεί από τις υποτονικές πωλήσεις και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους κινέζους ανταγωνιστές. Η Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc προστέθηκε τη Δευτέρα στις Stellantis, Volkswagen, BMW AG, Mercedes-Benz Group AG και Volvo Car AB σε αυτές που μείωσαν τις προβλέψεις τους για τα κέρδη τους μέσα στον τελευταίο μήνα.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την επιβράδυνση της ζήτησης καθώς στρέφονται προς τα ηλεκτρικά οχήματα, αναγκάζοντάς τους να καταφύγουν σε μέτρα όπως περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων. Αντιμετωπίζουν επίσης συνεχόμενες εμπορικές εντάσεις και την πιθανότητα επιβολής προστίμων δισεκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση που συνδέονται με αυστηρότερους κανόνες CO2 το επόμενο έτος.

Οι αμφιβολίες είχαν ήδη αρχίσει να αυξάνονται σχετικά με το αν η Stellantis θα πετύχαινε τον προηγούμενο στόχο της. Η οικονομική διευθύντρια Natalie Knight δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αυτό δεν θα ήταν «περίπατος στο πάρκο». Οι μετοχές της εταιρείας που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ έχουν υποχωρήσει κατά 31% φέτος.

Διαβάστε ακόμη

Αυτό είναι το νέο mega «πράσινο» project στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (pics)

Προϋπολογισμός: 8,5 δισ. σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά φέρνει ο Οκτώβριος

Το φρέσκο γκάλοπ για ΠΑΣΟΚ, οι φήμες για κρυφές συμφωνίες και οι… απορίες του Μ.Μ, η ώρα της Εθνικής, το γεφύρι της Πάρου και ο Παπαλέκας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα