Η Skoda της Volkswagen λανσάρει στην αγορά ένα ηλεκτρικό SUV αξίας 33.000 ευρώ (36.615 δολάρια), καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης προσπαθεί να αντιμετωπίσει την πτώση της ζήτησης και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Το Elroq είναι διαθέσιμο σε τρία διαφορετικά μεγέθη μπαταριών που όλα προσφέρουν γρήγορη φόρτιση. Το μοντέλο κοστίζει περίπου το ίδιο με το αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης – ένα κρίσιμο όριο για τους κατασκευαστές EV που επιθυμούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις.

Το SUV «θα αλλάξει το παιχνίδι», για την προώθηση των EV της μάρκας λόγω της ανταγωνιστικής τιμής του, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Κλάους Ζέλμερ σε συνέντευξή του στην Πράγα.

Οι οδηγοί στην Ευρώπη αντιδρούν στο υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen, της Stellantis και της Renault, αφού χώρες όπως η Γερμανία κατάργησαν τις επιδοτήσεις. Η κίνηση αυτή άφησε ένα άνοιγμα για τις κινεζικές μάρκες, με επικεφαλής την BYD, να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς με τα φθηνότερα μοντέλα τους, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η Skoda έχει αναδειχθεί σε φως στην άκρη του τούνελ για την Volkswagen. Η μάρκα, η οποία παράγει σε χώρες χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβανομένης της Τσεχίας και της Κίνας, είδε τις ευρωπαϊκές πωλήσεις της να αυξάνονται κατά περίπου 9% φέτος μέχρι τον Αύγουστο. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα προβλήματα ζήτησης στην ομώνυμη μάρκα VW, η οποία ζυγίζει τις περικοπές θέσεων εργασίας και το πρωτοφανές κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για να γίνει πιο ανταγωνιστική.

Το Elroq θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη. Διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 13 ιντσών και ψηφιακό φωνητικό βοηθό που τροφοδοτείται από το ChatGPT. Η τιμή του μοντέλου είναι αρκετά χαμηλότερη από το ηλεκτρικό SUV ID.4 της VW, το οποίο ξεκινά από περίπου 48.000 ευρώ, και υπολείπεται επίσης του Atto 3 της BYD που κοστίζει περίπου 38.000 ευρώ.

Το Elroq με τη μεγαλύτερη εμβέλεια μπορεί να διανύσει περισσότερα από 560 χιλιόμετρα (348 μίλια) με μία μόνο φόρτιση – αυτό είναι περισσότερο από το Model Y της Tesla Inc. Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν το μοντέλο από την Τετάρτη, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ο Ζέλμερ δήλωσε ότι αναμένει ότι το νέο αυτοκίνητο θα ξεπεράσει σε πωλήσεις το Enyaq, το μεγαλύτερο και ακριβότερο ηλεκτροκίνητο σπορ όχημα της Skoda με μπαταρία, το οποίο βγήκε στις εκθέσεις το 2021 και παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή EV της Ευρώπης.

Εκτός της εγχώριας περιοχής της, ο διευθύνων σύμβουλος αξιολογεί την Ινδία ως την «πιο υποσχόμενη» αγορά ανάπτυξης για τη Skoda, λέγοντας ότι η χώρα μπορεί να χρησιμεύσει ως κόμβος παραγωγής και εξαρτημάτων για περαιτέρω επέκταση στην Ασία και τη Μέση Ανατολή. Η μάρκα δημιουργεί επίσης ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης με τοπικό συνεργάτη στο Βιετνάμ.

Διαβάστε ακόμη

Στα 7,55 ευρώ κλείδωσε το placement της Εθνικής Τράπεζας

Τέλος στην Ελλάδα οι μεγάλες οικιακές συσκευές Siemens

UBS: Τα σενάρια για τη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις στις αγορές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα