Τα δεξαμενόπλοια που μετέφεραν πετρέλαιο από τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας μεταφέρονται τώρα στα ανατολικά λιμάνια της χώρας στον Ειρηνικό Ωκεανό, προκειμένου να εξυπηρετήσουν μια βασική διαδρομή μεταφοράς αργού πετρελαίου προς την Κίνα, η οποία έχει παραλύσει λόγω των σαρωτικών κυρώσεων των ΗΠΑ.
Εν μέρει, όπως σχολιάζει το Bloomberg, ο λόγος είναι πιθανότατα τα χρήματα. Οι τιμές των ναύλων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου ρωσικής ποιότητας ESPO (Eastern Siberia-Pacific Ocean) από το ρωσικό λιμάνι Κοζμίνο στην Κίνα υπερτριπλασιάστηκαν μετά την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ στα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούσαν τη διαδρομή. Τα περισσότερα πλοία που χρησιμοποιούνται συνήθως για το εμπόριο είναι Aframaxes, τα οποία έχουν χωρητικότητα περίπου 750.000 βαρέλια.
Τουλάχιστον δύο δεξαμενόπλοια που ανήκουν σε εταιρείες εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ έχουν αρχίσει να εκτελούν τη διαδρομή, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg. Δεν είναι σαφές αν οι ιδιοκτήτες πίσω από τις εταιρείες είναι Ρώσοι.
Η αλλαγή δρομολόγησης είναι ένα σημάδι ότι οι Ρώσοι προμηθευτές δίνουν προτεραιότητα στις διαδρομές της Άπω Ανατολής, δήλωσε η Εμμα Λι, ανώτερη αναλύτρια της Vortexa.
Το Jinjiang Experience κατέπλευσε για πρώτη φορά στο ρωσικό λιμάνι Κοζμίνο του Ειρηνικού. Οι αμερικανικές κυρώσεις στις 10 Ιανουαρίου είχαν ακρωτηριάσει το εξαγωγικό πρόγραμμα του Κοζμίνο.
Η απερχόμενη κυβέρνηση Μπάιντεν επέβαλε επιθετικές κυρώσεις στη ρωσική πετρελαϊκή βιομηχανία νωρίτερα αυτό το μήνα, οι οποίες στόχευσαν ασφαλιστές, εμπόρους και περίπου το 70% των πλοίων που εξυπηρετούσαν το Κοζμίνο. Αυτό έθεσε σε κίνδυνο τις εξαγωγές ρωσικού αργού ESPO ύψους 900.000 βαρελιών ημερησίως και έδωσε μια ευκαιρία σε άλλους διαχειριστές πλοίων.
Το Jinjiang Experience φόρτωσε σχεδόν 770.000 βαρέλια από το Κοζμίνο στις 18 Ιανουαρίου και αναμένεται να φθάσει στο Τιαντζίν στο βορρά της Κίνας αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων. Το Aframax μετέφερε προηγουμένως ρωσικό αργό Urals από τα δυτικά τερματικά της Ρωσίας και άλλες ποιότητες από τη Μέση Ανατολή.
Το Maini φόρτωσε πιο πρόσφατα στο Κοζμίνο στις 13 Ιανουαρίου και στη συνέχεια εκφόρτωσε το φορτίο του στο Ντόνγκγιν στην ανατολική επαρχία Σαντίνγκ της Κίνας. Το Aframax άρχισε να μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο – αποκλειστικά από τα δυτικά λιμάνια της χώρας – πριν από δύο χρόνια και πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι από το Κοζμίνο μόλις στα τέλη Δεκεμβρίου.
Την περασμένη εβδομάδα, το Bhilva, το οποίο δεν είχε μεταφέρει στο παρελθόν ρωσικά φορτία, φαίνεται να κατευθύνεται προς το Κοζμίνο χωρίς φορτίο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες και δεδομένα παρακολούθησης πλοίων. Το δεξαμενόπλοιο έκανε στροφή στον Ινδικό Ωκεανό και τώρα πλέει μέσω του στενού της Μάλακα.
Το Jinjiang Experience ανήκει στην Dayu Energy Holdings Co. και το Maini στην Rong Yu Shipping Ltd., αμφότερα με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ενώ το Bhilva ανήκει στην Tika Shipping Ltd. με έδρα τις Σεϋχέλλες, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή βάση δεδομένων Equasis. Καμία από τις εταιρείες δεν έχει διαδικτυακή παρουσία ή ιστότοπο.
Διαβάστε ακόμα
Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που βλέπει το ελληνικό επιχειρείν στα «μηνύματα» Τραμπ
Συνάντηση Μητσοτάκη με τον CEO της Telekom – Eπενδύσεις €3 δισ. στην Ελλάδα
Υδρογονάνθρακες: Ξεκινούν και επίσημα οι έρευνες νότια της Πελοποννήσου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα