Σε περικοπές 4.700 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη προχωρά η Schaeffler, κλείνοντας παράλληλα δύο εργοστάσια, καθώς η εντεινόμενη ύφεση της Volkswagen και άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών επηρεάζει τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Περίπου 2.800 από τις απολύσεις θα λάβουν χώρα σε 10 σημεία στη Γερμανία, στο πλαίσιο ενός σχεδίου εξοικονόμησης περίπου 290 εκατ. ευρώ ετησίως έως το τέλος του 2029, ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη.
Θα πραγματοποιηθεί επίσης μετακίνηση ορισμένων εργαζομένων, μειώνοντας τις συνολικές καθαρές περικοπές σε 3.700, ή περίπου στο 3,1% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας.
Οι πωλήσεις της Schaeffler και άλλων κατασκευαστών εξαρτημάτων στη Γερμανία υποχώρησαν εν μέσω της κάμψης στην αυτοκινητοβιομηχανία που ανάγκασε τη Volkswagen, τη Mercedes-Benz και την BMW να επανεξετάσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Η VW, ο μεγαλύτερος πελάτης της Schaeffler, καταρτίζει τις δικές της προτάσεις εξοικονόμησης κόστους για να στηρίξει τα οικονομικά μεγέθη της, καθώς επιμένουν οι αδύναμες πωλήσεις στην Κίνα και την Ευρώπη.
Η μετοχή της Schaeffler διολίσθησε έως και 3,9% νωρίτερα σήμερα και σημειώνει πτώση περίπου 20% φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις έχουν σημάνει επίσης συναγερμό. Η Robert Bosch GmbH προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι δε θα υλοποιήσει τους οικονομικούς της στόχους φέτος. Αντίστοιχα, η ZF Friedrichshafen υποβάθμισε το ετήσιο guidance της το Σεπτέμβριο και σχεδιάζει να προβεί σε περικοπές έως και 14.000 θέσεων εργασίας μέχρι το 2028. Από την πλευρά της, η Continental σχεδιάζει την απόσχιση της προβληματικής μονάδας ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων της Schaeffler «κατρακύλησαν» κατά 45% στα 187 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο. Η κατασκευάστρια επιβεβαίωσε την Τρίτη την πρόβλεψή της για το περιθώριο κέρδους στο σύνολο του έτους από 5% έως 8%.
Καθώς η γερμανική κυβέρνηση συζητά για πιθανά μέτρα στήριξης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους συνεχίζουν να πλήττονται από την πτώση της ζήτησης και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα, που έχει μειώσει το μερίδιό τους στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Η VW κοινοποίησε την περασμένη εβδομάδα στους εργαζόμενους προτάσεις για μείωση του κόστους – συμπεριλαμβανομένης της περικοπής των μισθών κατά 10% – οι οποίες θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποφύγουν το πρωτοφανές κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε το λιγότερο κερδοφόρο τρίμηνο των τελευταίων ετών για τους τρεις μήνες μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Η Schaeffler προβλέπεται ότι θα λάβει ώθηση από τη στροφή της προς τα ηλεκτρικά οχήματα μέσω της εξαγοράς της Vitesco Technologies Group, αξίας 3,6 δισ. ευρώ, η οποία ειδικεύεται σε εξαρτήματα για υβριδικά οχήματα και έχει σημαντική παρουσία στην αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων. Με τη συγχώνευση, η οποία ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο, η Schaeffler αύξησε τις πωλήσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης σε όλες τις περιφέρειες.
Διαβάστε ακόμη
Αμερικανικές εκλογές 2024: Ο επόμενος πρόεδρος θα παραλάβει μια ισχυρή οικονομία (tweet)
Φωτοβολταϊκά 3ης γενιάς: Στη Θεσσαλονίκη η πρώτη στον κόσμο μονάδα παραγωγής (pics)
Πληροφορική: Τα νέα deals, το Χρηματιστήριο και το «σίγουρο» ανεκτέλεστο 2,4 δισ. ευρώ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα