Μάχη «πλοίο με πλοίο» δίνουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες με τους Κινέζους συναδέλφους τους όσο αφορά στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Ενώ στα τέλη του 9μηνου οι κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες είχαν πάρει κεφάλι στον κατάλογο, οι Έλληνες πέρασαν στην αντεπίθεση και στα μέσα Οκτωβρίου προσπέρασαν.
Βέβαια, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν ξοδέψει τα περισσότερα χρήματα γιατί αγοράζουν πλοία μεγάλης χωρητικότητας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, από την αρχή του χρόνου και έως τα μέσα Οκτωβρίου οι Έλληνες έχουν αγοράσει 173 πλοία έναντι 168 των Κινέζων.
Οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές έχουν δώσει 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 1,828 των Κινέζων, οι οποίοι έχουν ρίξει το βάρος τους στα φορτηγά πλοία λόγω της καλής ναυλαγοράς.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει 97 φορτηγά πλοία έναντι 132 των Κινέζων, 55 δεξαμενόπλοια έναντι 28, 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι επτά και τρία υγραεριοφόρα έναντι ενός.
Στην τρίτη θέση, με βάση τα ον αριθμό πλοίων, πέρασαν οι Σιγκαπουριανές εταιρείες με 33 πλοία, συνολικής αξίας 467,2 εκατομμυρίων. Όμως αν υπολογίζει κανείς τα χρήματα που έχουν δοθεί οι Νορβηγοί με 31 πλοία έχουν 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Από την αρχή του χρόνου σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, έχουν πωληθεί συνολικά 965 πλοία συνολικής αξίας 14,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Από αυτά, τα 448 είναι φορτηγά, τα 379 δεξαμενόπλοια, τα 97 containers και τα 27 υγραεριοφόρα.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει μέσα στο 2019 το 17,9% των πωληθέντων μεταχειρισμένων πλοίων παγκοσμίως δίνοντας το 17 % του συνολικού ποσού που έχει δαπανηθεί.