Του Μηνά Τσαμόπουλου

Αν μη τι άλλο δεν θα βαρεθούμε με τις εξελίξεις στην υπόθεση της Hellenic Seaways. Το αν και που θα καταλήξει το ποσοστό που έχει η Τράπεζα Πειραιώς είναι η πιο ενδιαφέρουσα ιστορία της ελληνικής ακτοπλοϊας των τελευταίων χρόνων. Οι εξελίξεις είναι συνεχείς και κρατούν το ενδιαφέρον όλων αμείωτο.

Στη μέση μπλέχτηκε και η Περιφέρεια Αττικής. Τον περασμένο μήνα, ήρθε στο φως της δημοσιότητας έγγραφο από τη Γενική Διεύθυνση Βιώσιμης Ανάπτυξης προς την HSW που είχε ημερομηνία 29-12-2016 και ζητούσε τα πρακτικά της Γενικής Συνέλευσης και ειδικά εκείνα στα οποία γινόταν αναφορά στην κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρείας.

Και αυτό γιατί όπως υποστήριζε η Περιφέρεια, σύμφωνα με το άρθρο 47 του νόμου 2190 εφόσον το σύνολο ιδίων κεφαλαίων μίας εταιρείας είναι μικρότερο κατά 50% του μετοχικού της κεφαλαίου τότε θα πρέπει η εταιρεία να λάβει μέτρα, όπως είναι η αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Την ΑΜΚ είχε προτείνει ο Όμιλος Γκριμάλντι που είναι μεγαλομέτοχος με ποσοστό 48,5% στην εταιρεία αλλά δεν έχει τον έλεγχό της.

Στην τελευταία Γ.Σ. η διοίκηση της HSW είχε τονίσει ότι θα λύσει το θέμα αυτό με την κερδοφορία των επόμενων πέντε οικονομικών χρήσεων κάτι που φαινόταν αρχικά, να μην δέχεται η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Τελικά με νέα επιστολή της προς την HSW και με ημερομηνία 9 Φεβρουαρίου η Περιφέρεια Αττικής “τα μαζεύει” και δικαιώνει τη διοίκηση της HSW.

Γράφει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι «η Γενική συνέλευση των μετόχων είναι αρμόδιο όργανο να αποφασίσει για τα μέτρα που θα ληφθούν στην περίπτωση που συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 47 του Κ.Ν. 2190/20 ο εποπτικός ρόλος της Υπηρεσίας μας δεν τυγχάνει αποφασιστικώς και δεν δεσμεύεστε από την άποψή μας. Η Υπηρεσία μας διατύπωσε γνώμη χωρίς να θέτει θέμα νομιμότητας.»

Όπως είχαν επισημάνει οικονομικοί αναλυτές, από την πρώτη στιγμή που ήρθε στη δημοσιότητα το πρώτο έγγραφο της Περιφέρειας εφόσον το σύνολο ιδίων κεφαλαίων μίας εταιρείας είναι μικρότερο κατά 50% του μετοχικού της κεφαλαίου, όπως συμβαίνει πλέον στο 80% των ελληνικών επιχειρήσεων, δεν είναι μονόδρομος η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αλλά μπορεί η εταιρεία, όπως έκανε και η HSW, να καλύψει τη διαφορά με την κερδοφορία των επόμενων πέντε οικονομικών χρήσεων.
Είναι σε κάθε περίπτωση μία αρνητική εξέλιξη για το κλίμα αισιοδοξίας που έχει καλλιεργήσει ο όμιλος Γκριμάλντι. –Τον περασμένο μήνα είχε δηλώσει ο Εμάνουελ Γκριμάλντι με αφορμή την παρουσία του σε συνέδριο στην Αθήνα: «Όσο αφορά στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου είναι αναγκαίο να γίνει και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προχωρά η διαδικασία. Διερωτώμαι. Δεν θέλουν να φέρουμε λεφτά στα ταμεία που θα είναι μία επιπλέον εξασφάλιση για την τράπεζα και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εταιρείας;»

Άνοιγμα στην Κροατία

Στο μεταξύ η διοίκηση της HSW μελετάει το άνοιγμα της εταιρείας στην Αδριατική και πιο συγκεκριμένα να μπει σε διαγωνισμό για επιδοτούμενες γραμμές από την κυβέρνηση της Κροατίας. Πρόσφατα έληξε η σύμβαση που είχε υπογράψει η εταιρεία για τη δρομολόγηση επί τέσσερα χρόνια δύο πλοίων της στις Αζόρες, του «Santorini Express» και του «Hellenic Queen» το οποίο έχει μετονομαστεί σε «Hellenic Highspeed». Στην ίδια λογική σχεδιάζει να μπει στις γραμμές της Αδριατικής μέσω της Κροατίας.

Δείτε εδώ την επιστολή