search icon

Επιχειρήσεις

Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες: Συνεχίζονται οι διαρθρωτικές αλλαγές σε ηγετικά στελέχη για να σώσουν την «παρτίδα»

Οι αλλαγές στη διοίκηση αντικατοπτρίζουν τις σαρωτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

PIXABAY

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW AG και Mercedes-Benz Group AG έρχονται αντιμέτωποι με τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα και την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη με αποτέλεσμα να αναζητούν λύσεις, μεταξύ των οποίων και διαρθρωτικές.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Mercedes ανακοίνωσε ότι ο επικεφαλής της στην Κίνα, Χουμπέρτους Τρόσκα, θα αποσυρθεί τον Ιούλιο και θα αντικατασταθεί από τον επικεφαλής στρατηγικής προϊόντων, Όλιβερ Θον. Η Mercedes αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ασιατική αγορά λόγω της ασθενέστερης οικονομίας και της στροφής των πελατών σε τοπικές μάρκες με επικεφαλής την BYD.

Ο πρώην οικονομικός διευθυντής της BMW, Νίκολας Πέτερ, πρόκειται να αντικαταστήσει τον Νόρμπερτ Ράιτχοφερ ως πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου το επόμενο έτος, ανακοίνωσε η εταιρεία, σε μια κίνηση που έχει στόχο στην εξασφάλιση της συνέχειας στον κατασκευαστή με έδρα το Μόναχο, καθώς αντιμετωπίζει παρόμοιες αντιξοότητες.

Οι αλλαγές στη διοίκηση αντικατοπτρίζουν τις σαρωτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι πωλήσεις στην κρίσιμη κινεζική αγορά έχουν εξασθενήσει και η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει αργήσει να ανακάμψει. Επιπλέον, η πιο σημαντική βιομηχανία της Γερμανίας αντιμετωπίζει τον κίνδυνο απότομων δασμών μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Η χαμηλή ζήτηση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes επιβαρύνει την προσπάθεια της εταιρείας να προχωρήσει πιο ψηλά στην αγορά, μια στρατηγική που σχεδιάστηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Όλα Καλένιους. Ενώ η BMW είχε μεγαλύτερη επιτυχία στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, έχει πληγεί από μια σημαντική ανάκληση και δέχεται πιέσεις για μείωση των δαπανών λόγω του υψηλού εργατικού και ενεργειακού κόστους της Γερμανίας. Οι μετοχές της BMW και της Mercedes έχουν υποχωρήσει κατά 21% και 10% φέτος, αντίστοιχα.

Πάνω από το ένα τρίτο του όγκου πωλήσεων της BMW, της Mercedes-Benz Group και της Volkswagen κατευθύνεται στην Κίνα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να κάνουν περικοπές για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, με τη Ford Motor Co. να θέλει να καταργήσει άλλες 4.000 θέσεις εργασίας στην περιοχή και τη Volkswagen AG να εξετάζει πρωτοφανές κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

Οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να χάσουν έως και το 17% των συνδυασμένων ετήσιων βασικών κερδών τους εάν οι ΗΠΑ επιβάλουν δασμούς στις εισαγωγές στην Ευρώπη, το Μεξικό και τον Καναδά, ανέφερε ο οίκος S&P Global σε πρόσφατη έκθεσή του.

Ορισμένες από τις κινήσεις των στελεχών υποδηλώνουν ότι οι περικοπές βρίσκονται σε εξέλιξη. Η επικεφαλής προσωπικού της Mercedes Σαμπίν Κόλεϊσεν θα παραιτηθεί στα τέλη Απριλίου, περίπου επτά μήνες νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Θα αντικατασταθεί από τη σημερινή επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ Μπρίτα Σίγκερ, η οποία έχει εμπειρία στη μετατόπιση των πωλήσεων αυτοκινήτων στο διαδίκτυο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Στουτγάρδη θα προσλάβει επίσης τον 52χρονο Όλαφ Σι, ο οποίος είναι σήμερα οικονομικός διευθυντής της Continental AG. Ο Σικ θα συνεχίσει να προετοιμάζει τη σχεδιαζόμενη απόσχιση της μονάδας αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας κατασκευής εξαρτημάτων μέχρι την αποχώρησή του στις 30 Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε ακόμη

Συντάξεις Ιανουαρίου 2025: 4,1 εκατ. συνταξιούχοι θα πάνε νωρίτερα στο ταμείο (vid)

Πώς μέρος του ράλι της τιμής του χρυσού οφείλεται… στο άγχος των Κινέζων καταναλωτών

Σε ισχύ από σήμερα το εορταστικό ωράριο – Ποιες Κυριακές είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version