Σε ρυθμούς Black Friday επισήμως από σήμερα η αγορά καθώς οι τρεις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κηρύσσουν την έναρξη της περιόδου των προσφορών που θα οδηγήσει και στην κορύφωση της εμπορικής κίνησης έως τις γιορτές.

Την αρχή έκανε η Public στις 9.00 το πρωί και ακολούθησε το Πλαίσιο στις 11.00 αναρτώντας τις «γενναίες προσφορές», όπως υπόσχονται, στην κεντρική τους ιστοσελίδα. Η Κωτσόβολος, όπως κάνει τα τελευταία χρόνια, έχει βάλει ώρα εκκίνησης των προσφορών της στις 9 το βράδυ.

Οι προσφορές

Οι τρεις αλυσίδες έχουν εξασφαλίσει σε συνεργασία με τους προμηθευτές τους προσφορές «κράχτες», ενώ εμφανίζονται να έχουν μειώσει τιμές σε προϊόντα απ’ όλη σχεδόν τη γκάμα τους με «αιχμή» πάντα τις τηλεοράσεις, τα laptop και τα tablet αλλά και τα smartphones. Κι αυτό προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές μιας και η πορεία της λιανικής φέτος στην αγορά φαίνεται να έχει χάσει τη δυναμική των προηγούμενων χρόνων.

Μάλιστα η Public σε μία επιθετική εμπορική κίνηση ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσουν «εγγύηση τιμής» σε 1 εκατομμύριο προϊόντα. Πρόκειται ουσιαστικά για μία υπηρεσία που θα διασφαλίζει ότι εάν ένας καταναλωτής βρει το προϊόν που αγόρασε σε χαμηλότερη τιμή σε άλλον οργανωμένο λιανέμπορο, θα του επιστραφεί η διαφορά της αξίας στο Public Wallet για χρήση σε μελλοντικές αγορές.

Πέραν όμως απ’ τις τρεις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών πλέον κι άλλες σπεύδουν να εκμεταλλευθούν το θετικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στους καταναλωτές γι αυτή την περίοδο προχωρώντας εξίσου σε προσφορές αρκετά νωρίτερα σε σχέση με την «επίσημη» Black Friday που είναι στα τέλη του μήνα. Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα η Hondos Center η οποία ήδη κινείται επιθετικά.

Μερίδιο απ’ την κίνηση θέλουν και οι μεσαίοι και μικροί έμποροι οι οποία μέχρι πρόσφατα προσπαθούσαν να υποβαθμίσουν το φαινόμενο Black Friday. Γι αυτό και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Σταύρος Καφούνης προ ημερών με δηλώσεις του καλούσε τους καταναλωτές να στηρίξουν αυτή την περίοδο τα μικρότερα καταστήματα.

Οι καταναλωτές

Το μεγάλο ερώτημα βέβαια ειναι όλα αυτά τι θα αποφέρουν στο ταμείο τους καθώς ήδη ο Ελληνας καταναλωτής φαίνεται ότι αρχίζει να σφίγγει το ζωνάρι. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Revolut, ένας στους 10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές όπως στο παρελθόν ενώ την ίδια στιγμή το 75% πιστεύει ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για ενδιαφέρουσες αγορές.

Ως βασικότερο κίνητρο ώστε να προχωρήσουν σε αγορές, αναφέρουν τις εκπτώσεις σε προϊόντα που συνήθως δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά (53%). Ακολουθεί η αγορά προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές (40%).

Παράλληλα, το 22% των Ελλήνων εκμεταλλεύεται τη Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα και το 10% για να εφοδιαστεί με είδη καθημερινής ανάγκης (π.χ. απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, κ.λπ.).

Διαβάστε ακόμη

ΔΕΗ: Ταμειακά διαθέσιμα 1 δισ. και μέρισμα 1 ευρώ ανά μετοχή το 2027

Φορτσάρει η ABC, το κοινό σχήμα των ΤΕΜΕΣ – Intracom – Προκοπίου για την Ακτή Β’ Βούλας (pic) 

Capital Economics: Ο Τραμπ, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο ρόλος του φυσικού αερίου (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα