Εφτιαξαν μια ελληνική πλατφόρμα όπου πωλούνται μεταχειρισμένα ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ γνωστών οίκων μόδας σε πολύ καλές τιμές. Τα αγαπημένα brands που ονειρεύεται να αποκτήσει κάθε γυναίκα, όπως Prada παπούτσια, Bottega Veneta τσάντες, Dior αξεσουάρ κι άλλα fashion items μπορούν να γίνουν δικά της.
Έρχεται το ελληνικό Vestiaire – Second hand τσάντες, ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ μεγάλων οίκων σε τιμή ευκαιρίας (για αγορά ή πώληση) (pics+vid)
Από τη Μαρία Λεμονιά
Φωτο: William Faithfull
Η Ιλεάνα Ισμυρίδη και η Νίκη Λαλιώτη είναι ενεργές επαγγελματίες στο χώρο της επικοινωνίας και του Μαrketing. Έχοντας διαγράψει η καθεμία τη δική της επαγγελματική πορεία, αποφάσισαν πριν 3 χρόνια να συνεργαστούν επιχειρηματικά και να δημιουργήσουν τη δική τους start-up. Φίλες από το σχολείο, συζητούσαν πάντα μεταξύ τους επιχειρηματικές ιδέες και μοιράζονταν το ίδιο πάθος να δημιουργήσουν το δικό τους καινοτόμο προϊόν-υπηρεσία που θα αφήσει ένα θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία και στην κυκλική οικονομία.
Μας μιλούν για το επιχειρηματικό τους ταξίδι, τη φιλία τους και το νέο τους project: το Stylecycle.gr που φιλοδοξεί να γίνει το ελληνικό Vestiaire Collective, με second-hand fashion items από τα πιο περιζήτητα brands σε μεγάλες εκπτώσεις.
«Οραματιστήκαμε να αλλάξουμε τον τρόπο που καταναλώνουμε. Να αλλάξουμε συνήθειες, και να σχεδιάσουμε ένα απλό και χρήσιμο εργαλείο που θα έκανε το second-hand shopping ευχάριστο, ασφαλές και συναρπαστικό!» εξηγεί η Ιλεάνα.
«Χρησιμοποιούσαμε χρόνια αντίστοιχες πλατφόρμες στο εξωτερικό, όπως το Vestiaire Collective και παρακολουθούσαμε την καταιγιστική ορμή του resale στην Αμερική με πλατφόρμες που δεν έχουν έρθει ακόμα στην Ευρώπη, όπως το RealReal και το ThredUp. Σκεφτήκαμε ότι ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη πλατφόρμα όπου θα μπορείς να βρεις το brand που ψάχνεις σε τιμές που δεν μπορούσες να φανταστείς!» προσθέτει η Νίκη.
Συνδύασαν τις επαγγελματικές τους εμπειρίες και την αγάπη τους για καινοτομία. Η Ιλεάνα μετά από χρόνια σε εταιρείες επικοινωνίας, έχοντας στήσει τις δικές της εταιρείες στον χώρο του Consulting, εχει ήδη στενή σχέση με τη μόδα μέσα από το Pop-Up project το εμπορικό event-θεσμό που έχει δημιουργήσει με την Φαίη Μπέη από το 2015.
Η Νίκη Λαλιώτη, έχοντας γράψει τη δική της πορεία στο χώρο της Επικοινωνίας, συνεργάστηκε για μια δεκαετία με το brand Nikos Koulis Jewels στο Marketing και την Στρατηγική. «Αποκόμισα μια εξαιρετικά πολύτιμη εμπειρία με τον Νίκο στο κομμάτι του luxury, και η διεθνής επιτυχία του brand και η πολυεπίπεδη δράση μας, με οδήγησε να τολμήσω να κάνω κάτι δικό μου, με έμπνευση από το παγκόσμιο στερέωμα και πως θα μπορούσαμε να πρωτοτυπήσουμε με κάτι νέο για την Ελλάδα. Αυτό μοιραστήκαμε ξεκάθαρα με την Ιλεάνα».
Μεταχειρισμένα – Η νέα τάση στο shopping
«Το μέλλον του shopping είναι το Resale. Οι νεότερες γενιές θεωρούν αυτονόητο το να αγοράζουν μεταχειρισμένα. Στην Ελλάδα, το στίγμα για τα μεταχειρισμένα φθίνει και εξοικειωνόμαστε σταδιακά με μια νέα λογική: γιατί να αγοράζουμε καινούργια προϊόντα υπερκαταναλώνοντας φυσικούς και οικονομικούς πόρους, όταν μπορούμε να καταναλώνουμε πιο έξυπνα και οικολογικά. Θέλουμε να μεγαλώσουμε τον κύκλο ζωής σε πράγματα που αξίζουν. Αγαπάμε τη μόδα αλλά οι τιμές σε όλα τα brands έχουν ανέβει τόσο πολύ που είναι από δυσπρόσιτες έως απαγορευτικές. Η αύξηση του κόστους ζωής αλλά και η περιβαλλοντική συνείδηση που μεγαλώνει, είναι οι ευκαιρίες μας. Το Second-hand shopping είναι η έξυπνη, cool και υπεύθυνη επιλογή!» ισχυρίζονται τα δύο κορίτσια.
Στο StyleCycle οι χρήστες καλούνται να «ξεκλειδώσουν» τον πλούτο που κρύβουν στην ντουλάπα τους! Η διαδικασία για να πουλήσει κανείς είναι πολύ απλή και δωρεάν: φωτογραφίζει ρούχα και αξεσουάρ από επώνυμα brands που δεν φοράει πια, αρκεί να είναι σε πολύ καλή κατάσταση, και όταν τα πουλήσει λαμβάνει τα χρήματα απευθείας στον τραπεζικό του λογαριασμό. Η πλατφόρμα παίρνει μια προμήθεια από την τελική τιμή που πουλιέται ένα προϊόν. «Εγγυόμαστε την ασφάλεια στις συναλλαγές και την αξιοπιστία στις αποστολές. Εγκρίνουμε τις αναρτήσεις ώστε να είναι πλήρεις οι περιγραφές κι επιμελούμαστε τις φωτογραφίες ώστε να παρουσιάζουν κατατοπιστικά τα προϊόντα»
«Δεν ‘αγγίζουμε’ το προϊόν, αλλά διασφαλίζουμε την ποιότητά του, καθώς αν υπάρχει απόκλιση από την ανάρτηση, ο αγοραστής μπορεί να το επιστρέψει και η πώληση να ακυρωθεί. Οι πωλητές ορίζουν την τιμή πώλησης, οι χρήστες μπορούν να διαπραγματευτούν την τιμή μέσα από προσφορές και αντιπροσφορές κι εμείς συντονίζουμε την αποστολή – ο πωλητής απλά επιλέγει ηλεκτρονικά πότε θέλει να παραδώσει το προϊόν του. Έχουμε εντάξει τεχνολογικές λειτουργικότητες που έχουν τα καλύτερα marketplaces του εξωτερικού, όπως το προσωπικό dashboard του κάθε χρήστη και την βαθμολόγηση των πωλητών» εξηγεί η Ιλεάνα
Το StyleCycle.gr τώρα ξεκινάει το ταξίδι του και τα πρώτα προϊόντα έχουν ήδη ανέβει. Κάθε listing είναι μοναδικό και οι ευκαιρίες για θησαυρούς – από brands όπως Ralph Lauren, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Michael Kors αλλά και πιο προσιτά όπως MCM, Tory Burch, Pinko περιμένουν να εμπλουτίσουν νέες γκαρνταρόμπες!» για το πως λειτουργεί το StyleCycle.
«Υπάρχουν διάφορα μαγαζιά στην Αθήνα που πουλάνε high-end brands αλλά εμείς θέλαμε να κάνουμε διαδικασία πολύ πιο απλή και άμεση, και να προσεγγίσουμε τη μεγάλη κλίμακα, με κάλυψη σε όλη την Ελλάδα και άμεσο reward – τα χρήματα από κάθε πώληση μπαίνουν στο λογαριασμό του πωλητή» προσθέτει η Νίκη.
Με προϋπηρεσία στον χώρο
Η Ιλεάνα και η Νίκη έχουν εφαρμόσει το ίδιο μοντέλο στο MomCycle, το πρώτο resale online marketplace για γονείς που δημιούργησαν 2 χρόνια πριν. Ξεκίνησαν δυναμικά αμέσως μετά την πανδημία, παρά τον δισταγμό των Ελλήνων για τα μεταχειρισμένα. Το MomCycle.gr έχει μια τεράστια γκάμα για τα παιδιά ηλικίας 0-12: έχουν ανέβει περισσότερα από 7.000 προϊόντα σε βρεφική και παιδική μόδα, βόλτα, βρεφανάπτυξη, βιβλία, παιχνίδια και έπιπλα και γονείς από όλη την Ελλάδα το επιλέγουν ολοένα και περισσότερο.
«Δημιουργήσαμε το MomCycle.gr με όραμα να αλλάξουμε τον τρόπο που καταναλώνουμε για τα παιδιά μας. Σχεδιάσαμε ένα εύκολο και αποτελεσματικό εργαλείο για τους γονείς για να πουλάνε πράγματα που δεν χρειάζονται πια, κερδίζοντας χώρο στο σπίτι και χρήματα απευθείας στον λογαριασμό τους, και να αγοράσουν τα καλύτερα προϊόντα της αγοράς από επώνυμα brands σε πολύ μεγάλες εκπτώσεις. Οι γονείς θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, αλλά δεν έχει κανένα νόημα να πληρώνουμε πανάκριβα, προϊόντα που θα χρησιμοποιηθούν πολύ λίγο ενώ μπορούμε να τα αγοράσουμε σε πολύ χαμηλότερες τιμές ελαφρώς μεταχειρισμένα» εξηγεί η Ιλεάνα.
«Η ιδέα του Momcycle μας προέκυψε όταν ως μαμάδες μικρών παιδιών, συνειδητοποιήσαμε τον όγκο και το κόστος του εξοπλισμού με τόσο σύντομο κύκλο ζωής που είχαμε αναγκαστεί να αγοράσουμε πριν λίγους μόλις μήνες. Η μόνη επιλογή για εξοικονόμηση χρημάτων ήταν οι χαοτικές αγγελίες. Εμείς θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα premium περιβάλλον, με ασφάλεια κι αισθητική που δεν παραπέμπει στη λογική των μεταχειρισμένων και μαζικών marketplaces» αναφέρει η Νίκη που σημειώνει πόση αξία έχει η δημιουργία ενός community γονέων με κοινές ανησυχίες για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Επιτυχημένη γυναικεία επιχειρηματικότητα
Παρά τον δυναμισμό τους τα δύο κορίτσια αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες στα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. «Η γυναικεία επιχειρηματικότητα θα μπορούσε να παρομοιαστεί με μαραθώνιο δρόμο μετ’ εμποδίων. Πρέπει να συνδυάζουμε πολλαπλούς ρόλους και δεξιότητες, να βρίσκουμε την χρυσή τομής ρίσκου και σύνεσης, ενώ οι ευκαιρίες για χρηματοδότηση είναι περιορισμένες όταν βρίσκεται κανείς στα πρώτα βήματα. Ωστόσο, με πείσμα και πολλή σκληρή δουλειά, καταφέραμε να κερδίσουμε 2 επιχειρηματικά βραβεία και να εξελιχθούμε. Πιστεύουμε τόσο πολύ στο resale, που με ελάχιστους πόρους και πολύ μικρή ομάδα, δεν επαναπαυθήκαμε στο MomCycle αλλά επεκτεινόμαστε στη γυναικεία μόδα με το StyleCycle. Δεν είναι απλά μια δουλειά για μας, είναι στόχος να συμβάλλουμε σε ένα νέο μοντέλο κατανάλωσης. Να συμβάλλουμε έμπρακτα στην κυκλική οικονομία»