Ένα θετικό μήνυμα ζωής: Πρώην τραπεζικοί κάνουν διεθνή επιτυχία χάρη σε μια κουρελού (pics, vid)
Aπό τη Μαρία Λεμονιά
Κάποτε εργάζονταν σε τράπεζα και μάλιστα σε μεγάλα πόστα. Η παραδοσιακή κουρελού που όλοι γνωρίζουμε τους έκανε να κυνηγήσουν το όνειρό τους και να κάνουν διεθνές success story φτάνοντας μέχρι το Netflix αλλά και τα καταστήματα Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Barneys of Saks κλ.
Μπορείτε να φανταστείτε ότι μια κουρελού ήταν η αρχή του νήματος για ένα διεθνές success story; Κι όμως αυτό συνέβη. Η Λίλα Καραγιάννη και ο Αλέξης Κρασανάκης κυνήγησαν το όνειρό τους, εγκατέλειψαν την παλιά τους καριέρα στην τράπεζα και μπήκαν σε διεθνή νερά επιτυχίας.
Τόσο ο Αλεξ όσο και η Λίλα έχουν σπουδάσει οικονομικά. Και μάλιστα ο Αλεξ σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Βοστώνης. Για πολλά χρόνια εργάζονται σε γνωστή Ελληνική τράπεζα στην οποία κατέχουν σημαντικές θέσεις. «Εγώ ήμουν Υπεύθυνος Προσωπικού και οperation για τις θυγατρικές της τράπεζας στο εξωτερικό και η Λίλα ασχολείτο με τα επαγγελματικά δάνεια για εταιρείες της τάξης μέχρι ενός 1 εκατομμυρίου ευρώ» αναφέρει ο Αλέξης. Τα 17 χρόνια στον τραπεζικό τομέα δεν προμήνυε σε τίποτα αυτό που επρόκειτο να συμβεί.
Η διαμονή της Λίλας στο Βουκουρέστι είναι αρχή του νήματος.
«Από μικρό παιδί μου άρεσε να ζωγραφίζω και να δημιουργώ ωραία πράγματα με τα χέρια μου. Όταν βρεθήκαμε στο παράρτημα της τράπεζας στην Ρουμανία άρχισα να ζωγραφίζω πυρετωδώς και να παρουσιάζω την δουλειά μου σε γκαλερί» αναφέρει η Λίλα που σήμερα όχι μόνο είναι παντρεμένη με τον Αλέξη αλλά έχουν και τρία παιδιά. Η εικαστική δραστηριότητα συνεχίζεται μέχρι τότε που η Lehman Brothers δημιουργεί μια τεράστια κρίση σε όλο τον κόσμο. «Είχα τρία παιδιά να μεγαλώσω και δεν είχα χρόνο να εργάζομαι με συγκεκριμένο ωράριο οπότε αναγκάστηκα να παραιτηθώ» αναφέρει η Λίλα.
Η ανάγκη δημιούργησε trend
«Evα καλοκαίρι έψαχνα να βρω μια τσάντα για την παραλία προκειμένου να βάλω μέσα τα πράγματα τόσο τα δικά μου όσο και των παιδιών μου. Δεν έβρισκα κάτι που να μου αρέσει ή να έχει προσιτή τιμή. Ξαφνικά θυμήθηκα ότι η μητέρα μου είχε μια πανέμορφη κουρελού με πολύ ωραία χρώματα. Μου έρχεται η ιδέα: Πήρα την κουρελού και τη σακορόφα, την έραψα γύρω γύρω με πολύχρωμες κλωστές και την μετέτρεψα σε τσάντα. Μάλιστα βρήκα κρόσια και φλουριά και την έκανα ακόμη πιο εντυπωσιακή» θυμάται η Λίλα σήμερα.
«Όταν πήγα στην παραλία όλοι με ρωτούσαν από πού την πήρα. Την επόμενη ημέρα το ίδιο. Εφτασαν μάλιστα στο σημείο να με σταματούν στον δρόμο προκειμένου να ζητούν με πάθος από πού μπορούν να την προμηθευτούν. Οπου εμφανιζόμουν η κουρελού μου ήταν το θέμα συζήτησης».
«Για εμένα η κουρελού δεν είναι απλά ένα από τα ωραιότερα παραδοσιακά αντικείμενα που είχαν παλιά τα σπίτια. Σηματοδοτούν τις αναμνήσεις των παιδικών μου χρόνων. Θυμάμαι τις γειτόνισσες στο χωριό της μητέρας μου να υφαίνουν στον αργαλειό αριστουργήματα ή να ανοίγουν τα ντουλάπια τους και να μας δείχνουν τα υφαντά τους. Μαγεία!».
«Το ίδιο καλοκαίρι πήγα στη Μύκονο με ένα φιλικό ζευγάρι, είχα την τσάντα μαζί μου και όλοι ρωτούσαν και πάλι από πού την αγόρασα. Ακόμη και τα καταστήματα στα οποία μπαίναμε. Φύγαμε από το νησί έχοντας εξασφαλίσει τις δέκα πρώτες μας παραγγελίες!». Κάπως έτσι ξεκίνησε το brand KOORELOO, πριν από 8 χρόνια, γράφοντας με χρυσά γράμματα το δικό του success story. H Λίλα είναι η Δημιουργική Διευθύντρια του οίκου και ο Αλέξης ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρεία που είναι τώρα πια μια από τις γνωστότερες Ελληνικές εταιρίες μόδας στο εξωτερικό.
Ουσιαστικά αυτό που οραματίστηκαν ήταν ένας αβίαστος, αν όχι φυσικός συνδυασμός της Ευρωπαϊκής κομψότητας με την μεσογειακή παράδοση. Κάθε δημιουργία KOORELOO συνδυάζει την ιδιότυπη σύγχρονη προσωπικότητα της Λίλας, με τοπικά υλικά που προέρχονται απευθείας από την ένδοξη κληρονομιά της Ελλάδος την παραδοσιακή ύφανση, τις ημιπολύτιμες πέτρες και τα πολυτελή υφάσματα. Oλα τα κομμάτια είναι χειροποίητα και με εξαιρετική φροντίδα ώστε κάποια να περιγράφονται ως έργα τέχνης.
Σήμερα η KOORELOO έχει επιτύχει μία εκπληκτική διείσδυση στην αγορά της πολυτελούς μόδας με παρουσία σε κορυφαίες περιοχές της Αθήνας και ισχυρή παρουσία στα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
Έχουν γραφτεί πολυάριθμα άρθρα για το brand σε διεθνή περιοδικά μόδας όπως η Γαλλική και η Βρετανική Vogue. Η KOORELOO- από τότε μέχρι σήμερα έχει εξελιχθεί και έχει διεισδύσει επίσης σε αγορές Eυρωπαικών χωρών (Ελβετία, Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Ιταλία , Γαλλία , Saint Tropez και Monaco), καθώς και σε άλλες αγορές εκτός Ευρώπης όπως η Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Αλλά και στο κοσμοπολίτικο Saint Barth όπου πραγματοποιούνται πωλήσεις της σε πολυάριθμα concept stores. H ζήτηση γράφει το δικό της success story καθώς οι συγκεκριμένες χειροποίητες Ελληνικές τσάντες πωλούνται σαν τα φρέσκα ψωμάκια σε περισσότερα από 20 κράτη.
«Ξεκινήσαμε κυνηγώντας απλά το όνειρό μας. Το ότι επιτύχαμε αποδεικνύει ότι όταν ακούς την καρδιά σου και επιλέγεις το σωστό timing, το σύμπαν συνωμοτεί υπέρ σου» αναφέρει ο Αλέξης και η Λίλα συμπληρώνει. «Υπάρχει ένα κομβικό κομμάτι στη ζωή του κάθε ανθρώπου που σηματοδοτεί την αλλαγή και την ευκαιρία – Την ευκαιρία να ζήσει κάποιος όπως επιθυμεί και ονειρεύεται».
«Κουρελούδες» των Αλέξη και Λίλα υπάρχουν πια στα ράφια των εμβληματικών πολυκαταστημάτων Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Barneys of Saks, Shopbop, Rent the Runway και Revolve κλ.
Αλλά και σε άλλα αξιοπρόσεκτα σημεία όπως το Yacht Club του Μονακό και τη σειρά YOU του Netflix. H «κουρελού» είναι αναγνωρίσιμο brand διεθνώς.
Mε το Club του Μονακό έχει κάνει και συνεργασία κυκλοφορώντας προϊόντα με το σήμα του, όπως συνεργασίες έχει κάνει και με το Μουσείο Μπενάκη, με ξένους editors μόδας αλλά και με καλλιτέχνες σαν τον Θανάση Λάλα λανσάροντας τσάντες- έργα τέχνης.