Αποκλειστικό

Από στέλεχος στα Harrods δημιουργός premium αρωμάτων – Η ιστορία του Έλληνα που δεν ακολούθησε την οικογενειακή εφοπλιστική παράδοση για να κυνηγήσει το όνειρό του (pics+vid)

Από τη Μαρία Λεμονιά

×
PLAY VIDEO

Βρέθηκε για μεταπτυχιακές σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία και ανέλαβε το private τμήμα των καταστημάτων Harrods επί εποχής Αλ Φαγιέτ. Πώς η επαφή με jet setters, πρίγκιπες και celebrities τον μύησαν στην πραγματική πολυτέλεια και έβαλαν τα θεμέλια για να δημιουργήσει τα δικά του αρώματα που πωλούνται σε όλο τον κόσμο.

Τα οκτώ χρόνια που δούλεψε στο τμήμα των private αγορών του Λονδρέζικου πολυκαταστήματος Harrods, αποτελούν για εκείνον, μια πολύτιμη εμπειρία. Αρχικά, σπουδάζει διεθνείς χρηματοοικονομικές και χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και αργότερα εξειδικεύεται στο city στην διαχείριση ρίσκου και ασφάλειας. Tην εποχή που σπουδάζει, εργάζεται παράλληλα στο κατάστημα Liberty της διάσημης Regent Str.

Μια σύσταση που θα γίνει όμως στην οικογένεια Αλ Φαγιέτ που έχει αγοράσει το Harrods, θα του ανοίξει διάπλατα τις πόρτες του γνωστού καταστήματος.
«To τμήμα των private αγορών ήταν ένα επικερδές τμήμα αφού παρουσίαζε τους υψηλότερους τζίρους από οποιοδήποτε άλλο. Και μόνο οι ισολογισμοί ζαλίζουν. Θυμάμαι τον Αλ Φαγιέτ να μας ανακοινώνει κερνώντας μας σαμπάνια ότι τα ετήσια κέρδη μας, ξεπέρασαν τα 500 εκατ. λίρες».

Στο private τμήμα των Harrods δεν μπαίνει οποιοσδήποτε. Απαιτείται να είσαι μέλος βασιλικής οικογένειας ή σταρ. «Υπάρχει ένας μύθος που ακολουθεί τον συγκεκριμένο όροφο. Τα περισσότερα πράγματα που διατίθενται είναι ειδική παραγγελία και επομένως πανάκριβα. Κάποιες τιμές είναι ασύλληπτες. Τα κομμάτια βγαίνουν σε περιορισμένο αριθμό ενώ συχνά ακούγεται η φράση “Θα το αγοράσω σε όλα τα χρώματα αλλά απαίτησή μου είναι να πείτε στον οίκο, ότι πληρώνω όσο όσο για να αποσύρει το σχέδιο. Δεν θέλω να κυκλοφορεί κανένας άλλος, με το ίδιο μοντέλο…”».

Η ιστορία της οικογένειας και η ναυτιλία

Η επιτυχία του Μάνου Γερακίνη δεν θα μπορούσε να αποκοπεί από τις οικογενειακές του ρίζες, οι οποίες αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και καθοδήγησης. Προέρχεται από οικογένεια με μακρά ιστορία στα ναυτιλιακά, τρίτη γενιά στον κλάδο, ενώ σήμερα, η οικογενειακή επιχείρηση «Gerakinis Shipping», η οποία εδρεύει στην Καβάλα έχει καταξιωθεί για την αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό της στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών.

Εξάλλου η καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη προσέδωσε στην οικογένεια του Μ. Γερακίνη μια κοσμοπολίτικη αισθητική, πλούσια σε πολιτισμικές επιρροές. Τα ταξίδια, η τέχνη και η αγάπη για την ομορφιά αποτέλεσαν βασικές αξίες που μεταδόθηκαν από γενιά σε γενιά. Η συλλογή αρωμάτων που ξεκίνησε από τη γιαγιά και τη μητέρα του, δύο γυναίκες με υψηλή αισθητική και βαθιά εκτίμηση για τον κόσμο της τέχνης και της αρωματοποιίας, αποτέλεσε τον καταλύτη για τη μετέπειτα επαγγελματική του ενασχόληση. Τόσο η μητέρα του Ελένη όσο και η γιαγιά του Αφεντούλα ήταν συλλέκτριες σπάνιων αρωμάτων.

Οι αναμνήσεις του από την καλλιέργεια κρόκου, καπνού, λάβδανου και μελιού από την πόλη της Καβάλας που αποτελεί σταυροδρόμι πολιτισμών, καθώς και η ιστορία και η δραστηριότητά της οικογένειας αποτελούν τα πρώτα ερεθίσματα για τον Μάνο. Όλα αυτά συναντούν την αγάπη του για την φιλοσοφία, τις τέχνες, τον πολιτισμό, τη ζωγραφική και τα αρώματα. «Το άρωμα είναι μια χαμένη τέχνη όπου αντί για μπογιές ή λέξεις, ο αρωματοποιός μπλέκει συναισθήματα, μνήμες, συστατικά, την ίδια την φύση».

Οι σπουδές του στις Διεθνείς Σχέσεις και στη συνέχεια στη διαχείριση κινδύνων, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και το City University London αντίστοιχα, τον εφοδιάζουν με γνώσεις πολύτιμες για την επιχειρηματική είσοδο σε έναν κλάδο τόσο περίπλοκο όπως αυτός της υψηλής αρωματοποιίας ή niche perfumery που προϋποθέτει εκτός από υψηλής ποιότητας προϊόν με ιδιαίτερο αφήγημα και την ανάπτυξη μιας ιδιαίτερης, ιδιωτικής σχέσης με το μυημένο κοινό των αρωμάτων. Στο Λονδίνο, ο Μάνος Γερακίνης μένει για περισσότερο από μια δεκαετία και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο δουλεύοντας στα Harrods και σε πολυτελή brands όπως ο Gucci.

Αποτέλεσμα της διαδρομής του είναι η δημιουργία, το 2014, της Manos Gerakinis Parfums, του πρώτου πολυτελούς ελληνικού οίκου αρωμάτων που εξερευνά τις αξίες της ζωής και τους διαφορετικούς πολιτισμούς.

«Τα πρώτα αρώματα που δημιουργήθηκαν μετά την βιομηχανική επανάσταση επικεντρωνόντουσαν στο ίδιο το περιεχόμενο και λιγότερο στη συσκευασία», εξηγεί ο Έλληνας δημιουργός. «Στις αρχές του 20ου αιώνα το ενδιαφέρον στρέφεται στους σχεδιαστές μόδας και δίνεται έμφαση στη συσκευασία (μπουκάλια κλπ) αλλά και τη διαφήμιση. Από το 2010, πραγματοποιείται επιστροφή και πάλι πίσω στον αρωματοποιό με έμφαση στο ίδιο το άρωμα ενώ οι συσκευασίες απλοποιούνται οδηγώντας στην ανάπτυξη της αγοράς των niche αρωμάτων» σημειώνει.

Διεθνείς Διακρίσεις και Αναγνώριση

Το 2022 υπήρξε μια εξαιρετικά σημαντική χρονιά για την εταιρεία Manos Gerakinis Parfums, καθώς και για τον Έλληνα δημιουργό της. Η εταιρεία διακρίθηκε ανάμεσα στις Top 5 εταιρείες του 2021 στην τελική λίστα του Perfumeν Extraordinaire 2021, των βραβείων που αποκαλούνται τα “Όσκαρ” της αρωματοποιίας και απονέμονται από τον Fragrance Foundation UK. Ο συγκεκριμένος μη κερδοσκοπικός οργανισμός, με υψηλό κύρος στον κλάδο, συγκεντρώνει περισσότερες από 150 εταιρείες-μέλη στη Μεγάλη Βρετανία, περιλαμβάνοντας κορυφαίους κατασκευαστές, εταιρείες marketing και εκπροσώπους του λιανεμπορίου.

Στην τελική λίστα των 5 φιναλίστ του Perfumeν Extraordinaire 2021 περιλαμβάνονταν δημιουργίες από εμβληματικούς οίκους, όπως οι Chanel, FrédéricMalle, Fragrance DuBois, Matière Première Parfums, καθώς και η ελληνική εταιρεία υψηλής αρωματοποιίας Manos Gerakinis Parfums με το άρωμα Anthem. Το Anthem δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, αποτυπώνοντας μέσα από τις νότες του το πνεύμα της ελευθερίας και της ελληνικής ψυχής.

Την ίδια χρονιά, το άρωμα “Omen” διακρίθηκε ανάμεσα στους 5 φιναλίστ για τα βραβεία “Art & Olfaction” στην κατηγορία “Independent”, υπογραμμίζοντας την αφοσίωση του brand στη δημιουργία αρωμάτων υψηλής αισθητικής και ποιότητας. Η διαδρομή των διεθνών διακρίσεων συνεχίστηκε το 2023, με το άρωμα “Meθexis” να κατατάσσεται στην τελική λίστα των φιναλίστ της κατηγορίας στα βραβεία της “Fragrance Foundation UK”, επιβεβαιώνοντας την παγκόσμια αναγνώριση του brand στον κόσμο της υψηλής αρωματοποιίας.

Παγκόσμια Εξάπλωση και Εξαγωγική Δύναμη

Σήμερα η εταιρεία του Μάνου Γερακίνη δραστηριοποιείται σε 25 χώρες, με δίκτυο άνω των 50 συνεργαζόμενων καταστημάτων σε πέντε ηπείρους. Η εξαγωγική της δυναμική αγγίζει το 90%, ενώ η στρατηγική της διεύρυνσης επικεντρώνεται στις αγορές της Ασίας, με νέες συνεργασίες στο Βιετνάμ και την Ταϊβάν. Η παρουσία της εταιρείας επιβεβαιώνει την ικανότητά της να εισχωρεί και να διαπρέπει σε απαιτητικές αγορές.

Καινοτομία και Εξατομίκευση: Μια Εμπειρία πέρα από το Άρωμα

Στο επίκεντρο της στρατηγικής του Γερακίνη βρίσκεται η δημιουργία μοναδικών εμπειριών. Τα “custom αρώματα” αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία του tailor-made luxury. Αυτή η προσέγγιση ενισχύεται από συνεργασίες με κορυφαίους Έλληνες και διεθνείς αρωματοποιούς (Chris Maurice, Miguel Matos, Βασιλική Ψαθά, Χριστίνα Κουτσουδάκη, Ιωάννα Τανιώνου, Μαντώ Λιόση), που επιτρέπουν την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων προσαρμοσμένων στις ανάγκες των πελατών.

Το άρωμα στην εποχή της τεχνολογίας

«Πριν από δύο χρόνια με προσέγγισε το Πανεπιστήμιο του Σίνδεϊ για μια συνεργασία που αφορά τη σύνδεση του αρώματος με την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική. Η τεχνολογία έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας και είναι αναμενόμενο πως τα επόμενα χρόνια θα δούμε καινοτομίες που μέχρι τώρα φάνταζαν σαν ιστορίες βγαλμένες από τα διηγήματα του Ιουλίου Βερν. Το Φλεβάρη του 2025, και με την επιπλέον βοήθεια του Πανεπιστημίου του Μιλάνου, θα κάνουμε την παρουσίαση στο μουσείο Λεονάρντο ντα Βίντσι στα πλαίσια της Διεθνούς έκθεσης Esxence – τέχνης του αρώματος», αναφέρει ο διακεκριμένος Έλληνας δημιουργός αρωμάτων.