Τη χειρότερη επίδοσή τους κατέγραψαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τον Σεπτέμβριο, δίνοντας το «σήμα» στις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι το 2021 θα είναι ίσως η χειρότερη χρονιά, ακόμα και από το 2020. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η πτώση των πωλήσεων είναι η χειρότερη που έχει αντιμετωπίσει η βιομηχανία τα τελευταία 25 χρόνια.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 25%, στα 972.723. Πρόκειται για τον χαμηλότερο αριθμό ταξινομήσεων για τον μήνα από το 1995, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η Ένωση αποδίδει σε μεγάλο βαθμό την πτώση στην έλλειψη ημιαγωγών (τσιπ).
Μετά από τρεις συνεχόμενες καταγραφής μείωσης, οι πωλήσεις στην Ευρώπη φέτος ακολούθησαν πτωτική πορεία περισσότερους μήνες από ό,τι ακολούθησαν αυξητική πορεία. Ενώ η συρρίκνωση ήταν αδιανόητη στις αρχές του 2021, με την ACEA να προβλέπει ανάπτυξη περίπου 10% για το έτος, ορισμένοι αναλυτές της αγοράς αρχίζουν να θεωρούν πιθανό το δυσμενές σενάριο.
«Αυτή τη στιγμή προβλέπουμε ότι αυτό το έτος δεν θα επισκιάσει το απελπιστικά αδύναμο αποτέλεσμα του 2020», ανέφερε η LMC Automotive σε μια έκθεση. «Υποθέτουμε ότι τα προβλήματα προμηθειών θα είναι μαζί μας όλο το επόμενο έτος και θα συνεχίσουν να υπονομεύουν τη σύνδεση μεταξύ ζήτησης και πωλήσεων νέων οχημάτων», αναφέρεται.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαχειρίζονται τις εφοδιαστικές κρίσεις δίνοντας προτεραιότητα στα πιο προσοδοφόρα μοντέλα τους και περιορίζοντας τις δαπάνες τους για το μάρκετινγκ και την παροχή κινήτρων, αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους. Η BMW AG στις αρχές του μήνα αύξησε την πρόβλεψή της για ετήσια απολαβές από την αυτοκινητοβιομηχανία μεταξύ 9,5% και 10,5%, από 7% σε 9%.
Οι προμηθευτές δεν στάθηκαν τόσο τυχεροί. Οι εταιρείες που έχουν δει μείωση στα κέρδη τους τις τελευταίες εβδομάδες περιλαμβάνουν τη γαλλική Faurecia SA, τη γερμανική Hella GmbH & Co. και την αμερικανική Aptiv Plc.
Οι μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης δυσκολεύονται επίσης. Τα κορυφαία ερευνητικά ινστιτούτα της Γερμανίας μείωσαν την κοινή πρόβλεψή τους για ανάπτυξη φέτος σε μόλις 2,4%, από 3,7%, επικαλούμενοι τα προβλήματα της προσφοράς που θα εμποδίσουν την ανάκαμψη της χώρας το επόμενο έτος. Το Ηνωμένο Βασίλειο αναπτύχθηκε με πιο αργό ρυθμό από ό, τι αναμενόταν τον Αύγουστο μετά από μια αιφνιδιαστική συρρίκνωση τον Ιούλιο.
Η Daimler AG είχε τα χειρότερα αποτελέσματα μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών τον περασμένο μήνα, με τις παραδόσεις να μειώνονται σχεδόν στο μισό σε σχέση με πέρυσι. Η εταιρεία μείωσε τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις της Mercedes-Benz τον Ιούλιο, λέγοντας ότι αναμένεται να είναι περίπου αντίστοιχες με το 2020.
Η Volkswagen AG και η Stellantis NV, οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, παρέδωσαν περίπου 30% λιγότερα οχήματα τον περασμένο μήνα από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Η Renault SA και η BMW είδαν μείωση περίπου 24%.
Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια πτώση τον Σεπτέμβριο, με τις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία να συρρικνώνονται κατά περίπου το ένα τρίτο.
Διαβάστε ακόμη:
Η αύξηση εσόδων «δίνει το σήμα» για μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2021
Σκάνδαλο Theranos: Με ψεύτικες μελέτες φαρμακευτικών κολοσσών εξαπατούσε η Χολμς τους επενδυτές
doValue Greece: Στην κορυφή, με 32 δισ. υπό διαχείριση κεφάλαια μετά την ανάληψη του Frontier